به گزارش هنرآنلاین مجموعه­ ی آثار هنری مبتنی بر خط و نوشتار، از جمعه 6 مرداد ماه 1396 در گالری ساربان به نمایش در خواهد آمد. این نمایشگاه گروهی با عنوان "خط چهارم" تا دوشنبه 16 مرداد ماه 96 در گالری ساربان ادامه خواهد داشت.

در این مجموعه آثار هنرمندانی چون کورش قاضی­ مراد، ایمان صفایی، محمد دباغ، عمار عیسی ­پور، محسن کرمی، لیلا میری، سعید نقاشیان، فرناز جهان­ بین و بابک یاقوتی با تکنیک­های متنوع و ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می­شود. مجموعه­ ی «خط چهارم» با نمایشگاه­ گردانیِ عمار عیسی پور، رویکردی متفاوت نسبت به مقوله ­ی خط و نقاشی دارد.

در بخشی از استیتمنت این مجموعه به قلم عمار عیسی ­پور آمده است: "خط چهارم" با رویکردی معاصر به مقوله ­ی خط فارسی، آثاری را برای نمایش انتخاب کرده که عنصر خط در آن­ها ساختار اصلی اثر را تشکیل داده و با دور شدن از فرم آشنای حروف، معنای جدیدی را ایجاد کرده است. همچنین همه­ ی هنرمندان این نمایشگاه - بر خلاف اغلب هنرمندان این حوزه که پیشینه­ ی نقاشی یا خوشنویسی دارند - طراح گرافیک هستند و بیشتر از مهارت خوشنویسی مهارت­ های دیزاین، تایپوگرافی، خطاطی و گاه خوشنویسی نیز دارند و برخورد غیر سنتی و غیر معمول با خط فارسی دارند.»

نمایشگاه "خط چهارم" از ششم تا شانزدهم مرداد ماه 96 در گالری ساربان برقرار است و همه روزه به جز سه­ شنبه­ ها، از ساعت 16 تا 20، پذیرای هنرمندان و هنردوستان خواهد بود. علاقمندان می­توانند برای بازدید از این نمایشگاه  به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.