به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد یاقوت‌پور اظهار داشت: این روزها و همزمان با فرارسیدن ایام بهمن ماه شاهد برگزاری پنج رویداد تئاتری در استان خوزستان هستیم. نخست برگزاری نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان در دزفول که پس از پنج سال وقفه مجددا در روزهای ۶ تا ۸ بهمن ماه برگزار شد و شاهد استقبال خوب گروه‌های تئاتری استان بودیم که پس از برپایی دوره آموزشی ورک شاپ تخصصی کارگردانی تئاتر کودک توسط استاد فدایی حسین که توسط کانون تئاتر کودک انجمن هنرهای نمایشی استان در مهر ماه برگزار شد، امسال شاهد کارهای برتری از لحاظ کیفی در جشنواره کودک استان بودیم.

وی افزود: دومین رخداد این روزهای تئاتر خوزستان برپایی جشنواره استانی تئاتر خیابانی در شهرستان باغملک در روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه است که پس از بازخوانی و بازبینی دقیق آثار حدود 10 نمایش به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته‌اند.

به گفته رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان؛ سومین رویداد مهم این روزها برگزاری اولین همایش تئاتر خیابانی شهرستان بندر امام است که در روزهای ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه باحضور منتخبان استان برگزار خواهد شد که این مهم نیز در راستای بهره‌مندی کلیه شهرهای استان و ایجاد تعامل بیشتر میان هنرمندان تئاتر و اقشار جامعه در شهرهای کل استان و ایجاد شور تئاتری در کل استان برگزار خواهد شد.

یاقوت‌پور همچنین گفت: چهارمین رویداد مهم این روزهای تئاتر استان خوزستان برگزاری بیست و دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر لاله‌های سرخ با حضور 12 استان زاگرسنشین و حضور 16 نمایش از  گروه‌های نمایشی منتخب این استان‌ها برای نخستین بار در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی در روزهای ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در اندیمشک برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: پنجمین رخداد در بهمن ماه امسال نیز برپایی اولین نشست روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی 12 استان زاگرس نشین و همچنین دعوت از دبیران فجر استانی سی و پنجمین جشنواره فجر است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان تاکید کرد: لازم به توضیح است که  پویایی این روزهای تئاتر استان خوزستان مرهون دوستی و تلاش و همراهی و وفاق کلیه تئاتری‌های استان است که انشاالله در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بالندگی بیش از پیش این هنر متعالی در عرصه کشور خواهیم بود.