به گزارش هنرآنلاین، نخستین هفته بین‌المللی فیلم کُردی "سنه‌دژ" با همت شرکت سینمایی "ستاک فیلم سنندج" به مدیریت ستار چمنی‌گُل و ویدا صالحی و با حمایت مالی بانک صادرات ایران، مدیریت شعب استان کردستان و همچنین با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و سینماگران اقلیم کردستان عراق و هنرمندان استان کردستان با نمایش فیلم‌های بلند سینمایی، کوتاه و مستند و با همکاری تعدادی از ارگانهای استان کردستان در روزهای 14 تا 17 دی ماه سال جاری در پردیس سینمایی "بهمن" در شهر سنندج در استان کردستان برگزار می‌شود.

کامبیز لهونى‌نژاد مدیر عامل بانک صادرات استان کردستان در خصوص اهداف حمایتی این بانک از این رویداد سینمایی گفت: بانک صادرات، همگام با وظیفه اصلى و رونق اقتصادى کشور، همواره نقش اجتماعى، آموزشى و فرهنگى خود را نیز در جامعه مورد توجه و اقدام قرار داده است که اقدام مقدس اخیر مدرسه‌سازى در شهرستان سقز نیز نمونه‌اى از نقش سازنده بانک، در امر آموزش است.

وی همچنین گفت: اما در مورد مقوله فرهنگ و به ویژه در بحث هفته بین‌المللى فیلم کُردى در شهرستان سنندج، به این نکته مى‌توان توجه داشت که نام و برند بانک صادرات ایران، نام و برندى شناخته شده و بین‌المللى است و قطعا همراهى این برند در کنار یک رویداد فرهنگى، بر غناى آن خواهد افزود.

لهونى‌نژاد در پایان تأکید کرد: امیدواریم که بانک صادرات در شناساندن فرهنگ ملل نیز نقش خود را به خوبى ایفا کند و مهمتر از همه، رساندن این پیام به شرکت کنندگان در این اتفاق هنری است که برگزارى این رویداد مهم در استان کردستان و در منطقه خاورمیانه پرآشوب با حمایت یک بنگاه اقتصادى یعنى امنیت، اقتدار و صلابت نظام جمهورى اسلامى ایران و در حقیقت، این برای ما حائز اهمیت است.

در معرفی نخستین هفته بین‌المللی فیلم کُردی "سنه‌دژ" آمده است؛ حمایت از فیلم و فیلمسازان کوتاه در واقع تضمینی  برای تداوم  بخشیدن به فیلمسازی بلند و در عین حال تثبیت جریان فیلمسازی کوتاه بعنوان یک پدیده هنری مستقل و هنری در کشور به حساب می‌آید.

این رویداد سینمایی با هدف معرفی شیوه، نوع و فرهنگ فیلمسازی کوتاه در هر یک از کشورها، تبادل اطلاعات در زمینه تدریس و تعلیم  فیلمسازی، ساخت فیلم‌های کوتاه به صورت تولیدات مشترک با توجه به تنوع فرهنگ‌ها و نوع زندگی و مسایل قومی و بومی، ایجاد ارتباطات نزدیک بین گروه‌های فیلمسازی کشورها از طریق دیدارها و گفت‌وگو با هدف آشناکردن و معرفی فرهنگ‌های متعدد در آنها، ویژگی‌های قومی و بومی آنها و احیاناً بهره‌گیری از آنها در ساخت فیلم‌های کوتاه، ظهور زبان مشترک تصویری جهت هم‌افزایی فرهنگ انسان‌دوستی و ... برگزاری می‌شود.

ماشاءالله محمدی هنرمند نقاش، گرافیست و انیمیش‌ساز سرشناس کُردستانی؛ طراحی پوستر و همچنین آرم نخستین هفته بین‌المللی فیلم کُردی "سنه‌دژ" را برعهده داشته است.