سرویس استان‌های هنرآنلاین: هدف از برگزاری این جشنواره آماده سازی ذهن طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس برای ورود کاربردی‌تر و حمایت از رونق تولید ملی در این زمینه با رویکرد ایرانی اسلامی است.

مهدی رنجبر در این آیین گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آماده سازی ذهن طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس برای ورود کاربردی‌تر و حمایت از رونق تولید ملی در این زمینه با رویکرد ایرانی اسلامی است.

رنجبر ادامه داد:در این راستا از توان کلیه دست‌اندرکاران حوزه مد و لباس، فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی این رشته، تجربه‌گرایان، اصناف و ... باید بهره گرفت تا بتوان در حوزه مد و لباس جایگاه مناسبی را کسب کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این جشنواره از سری جشنواره‌های فجر است که به دلیل عدم وقت کافی و همچنین تداخل در برگزاری سایر جشنواره‌های فجر، تصمیم گرفتیم تا این جشنواره را با ٦ ماه تأخیر هم‌زمان با هفته عفاف و حجاب برگزار کنیم.

وی ادامه اضافه کرد: ١٢٥ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از دو مرحله بررسی آثار، امروز ٧٥ اثر در نمایشگاه به نمایش در آمده است که اعلام نتایج نهایی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره روز دوشنبه ٢٢ تیرماه جاری انجام خواهد شد.

این مسئول هنری خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، برنامه‌هایی جنبی ویژه‌ای را برای بالا بردن کیفیت حوزه مد و لباس استان، همچون ٧ کارگاه آموزشی و مسابقه زنده طراحی مد و لباس را خواهیم داشت.

مهسا حاجی میرصادقی، دبیر اجرایی این جشنواره نیز گفت:در جشنواره امسال برای نخستین بار طراحان و برندهای بزرگ شرکت کرده‌اند و سطح کیفی کارهای ارائه شده در این دوره نسبت به دوره پیش بالاتر است.

حاجی میرصادقی ادامه داد: ایجاد فضای ویژه، برندینگ، کارگاه‌های آموزشی تخصصی و ... در این جشنواره باعث شد تا فارغ‌التحصیلان و استادان دانشگاهی نیز از آن استقبال کنند.

این هنرمند حوزه مد و لباس افزود: با ایجاد غرفه‌های اقوام عشایر و عفاف و حجاب، تلاش کردیم تا دیدگاه نویی را در این دو حوزه داشته باشیم و با پیوند سنت و مدرنیته در آن‌ها، مد و لباس ایرانی اسلامی را به شکل کاربردی‌تری در اختیار جامعه و تولیدکنندگان قرار دهیم.

 

الهه بهرامی