به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سیدعباس صالحی، امروز دوشنبه 15 بهمن در مراسم بهره‌برداری کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد، افزود: در تمدن اسلامی مسجد و کتابخانه پایگاه‌های پیش‌گام در توسعه تمدن بوده‌اند.

او کتابخانه را نقطه جهش جامعه‌سازی دانست و افزود: کتابخانه‌ها باید به عنوان نهاد مولد سرمایه اجتماعی بر محور کتاب فعالیت کنند، کتابخانه صرفا محل کتاب خواندن نیست بلکه محل رویش سرمایه اجتماعی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در طول ٤٠ سال حیات مبارک انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه در ایران شکل گرفته و جریان رشد کتابخانه‌ها بسیار وسیع‌تر شده است.

او گفت: کتابخانه باید فرصت‌های گفت‌وگو را فراهم کند، بنابراین باید تلاش خود را در جهت جریان‌سازی کتابخانه‌ها متمرکز کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم، توضیح داد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است و دستاوردهای خوبی در این بخش داشته است.

علیرضا مختارپور افزود: دشمن با شبیخون فرهنگی قصد دارد میان جوانان و انقلاب اسلامی ایران فاصله اندازد اما تمام معادلات دشمن به هم ریخته زیرا از میان نسل جدید که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند مدافعان حرم برخاسته‌اند.