به گزارش هنرآنلاین، به  نقل از پایگاه اطلاع رسانی  و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، غلامرضا یوسفی نژاد گفت: در طول سال ٩٦ با توجه با نام­گذاری سال و تأکیدات مکرر مقام عظمای ولایت و ریاست محترم جمهوری، در جهت ایجاد اشتغال، این اداره کل با تشکیل کمیته تخصصی اشتغال گام جدیدی را در عرصه اشتغال فرهنگ و هنر برداشته است.

وی اضافه کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، آستین خود را در اشتغال بالا زده است و همت خود را مصروف خواهد کرد تا اهالی فرهنگ و هنر را به اشتغال پایدار برساند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: کمیته تخصصی اشتغال این اداره کل در راستای اشتغال زایی به بررسی ظرفیت های اشتغال زایی در عرصه فرهنگ و هنر می پردازد تا بتواند اشتغال را به صورت پایدار برای هنرمندان و اهالی فرهنگ در مناطق مختلف استان تعریف کند.

یوسفی خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت سنجی، این کمیته وظیفه ظرفیت سازی نیز دارد. به این معنی که کمیته مشاغل جدیدی که تا کنون در حوزه فرهنگ و هنر دیده نشده بود را شناسایی، کشف و به جامعه فرهنگ و هنر معرفی می کند.

این مسئول گفت: بررسی طرح های اشتغال زایی دولت، بررسی طرح های بخش خصوصی، معرفی به اداره کار و تسهیل و تسریع در گرفتن مجوز و احیاناً تسهیلات لازم جهت ایجاد اشتغال جدید یا توسعه نیز از دیگر موضوعات این کمیته خواهد بود.

او با اشاره به شیوه عملکردی این کمیته، خاطرنشان کرد: کمیته تخصصی اشتغال این اداره کل به صورت مداوم جهت دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات با انجمن های فرهنگی و هنری استان فارس جلساتی را خواهد داشت. همچنین از تمام هنرمندان و اهالی فرهنگ که در این زمینه انتقاد یا پیشنهاداتی دارند درخواست می نماید تا انتقادات و پیشنهادات خود را به کارشناس مشاغل ارائه دهند تا توسط کمیته تخصصی اشتغال بررسی شود.

یوسفی نژاد اضافه کرد: بررسی طرح های بخش خصوصی جهت استفاده از تسهیلات طرح تکاپو شامل اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی نیز، توسط این کمیته به شکل تخصصی بررسی می شود لذا متقاضیان باید پس از ثبت نام در سامانه کارا به آدرس  kara.mcls.gov.ir خلاصه طرح توجیهی خود را جهت بررسی در این کمیته به کارشناس اشتغال اداره کل در روزهای شنبه و یکشنبه تحویل دهند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: هنرمندان و اهالی فرهنگ می توانند برای فعالیت های خود، درخواست مجوز مشاغل خانگی دهند. به این منظور باید در سامانه مشاغل خانگی به آدرسmashaghelkhanegi.ir مراجعه و پس از ثبت نام مدارک لازم را جهت صدور مجوز مشاغل خانگی به کارشناس مشاغل خانگی تحویل دهند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح های اشتغال زایی دولت، طرح کارورزی است که فارغ التحصیلان دانشگاهی و موسسات، شرکت ها و سازمان ها و... که از این اداره کل مجوز فعالیت دارند، می توانند با ثبت نام در سامانه کارورزی به آدرسkarvarzi.mcls.gov.ir در این طرح شرکت کنند.

یوسفی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: در سال ٩٦ این اداره کل بیش از ٧٠٠ مجوز صادر کرده است که پیش بینی می شود به ازای این تعداد مجوز حدود ١٥٠٠ نفر به طور متوسط مشغول کار شده اند.