به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، نماینده و مسئول خانه تئاتر کشور در خوی در آئین افتتاح بزرگترین خانه تئاتر شمال غرب کشور در خوی با بیان اینکه تئاتر استان آذربایجان در سال های اخیر با رکود مواجه شده است، اظهار کرد: هنرمند امروز تئاتر به جای پرداختن به خلاقیت و آفرینش های هنری در پی کسب نام و نان است و این موجب شده که نتوانند این هنر فاخر را به مخاطبان به صورت شایسته ارائه کنند.

وی تصریح کرد :می خواهیم در مراسم افتتاح شعبه خانه تئاتر کشور در خوی با این هنر آشتی کنیم.

زینال پور با اشاره به دوندگی ها و زحمات چندین ساله برای راه اندازی خانه تئاتر در خوی، اظهار کرد: حدود ۳ سال پیش پیشنهاد تاسیس خانه تئاتر را به خانه تئاتر کشور ارائه کردیم تا اینکه در تیرماه سال جاری پس از زحمات فراوان مجوزش صادر شد.

استاد کاظم هژیر آزاد هم در این مراسم اظهار کرد: ایجاد شعبه خانه تئاتر کشور این امکان را فراهم می کند که علاقمندان و هنرمندان این رشته بتوانند با اشتیاق و انگیزه بهتر و بیشتر در این راه گام بردارند و در آینده شاهد پرورش خلاقیت های جوانان در شهر خوی باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با ایجاد خانه تئاتر خوی موقعیت بسیار ارزشمندی در اختیار هنرمندان ،مردم و فرهنگ و هنر خوی قرار گرفته است.

منصور اکبری ریاست اداره ارشاد خوی هم در این مراسم از دست اندرکاران راه اندازی خانه تئاتر در شهر خوی تشکر کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاداسلامی با تمام توان در خدمت هنرمندان و این مجموعه خواهد بود.

اجرای موسیقی و رقص آذری و اهدا لوح سپاس به هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر از دیگر برنامه های آیین افتتاح خانه تئاتر در شهر خوی بود.