به گزارش هنرآنلاین به نقل از معماری نیوز، معروف‌ترین بازار موبایل پایتخت که بر اساس گفته‌های ابوالفضل قناعتی، مخبر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن تغییر کاربری پارکینگ به واحدهای تجاری در طبقه منفی سه، طبقه‌ای اضافی نیز بر روی این پاساژ (طبقه هفتم) ساخته شده بود که قلع و قمع طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین رای ماده 100 را دریافت کرد و دیوان عدالت اداری به اعتراض مالک پاساژ، پاسخ رد داد. بامداد جمعه و پس از تذکرات پی در پی نمایندگان شورای شهر تهران، عملیات اجرای احکام قانونی تخریب طبقات هفتم و منفی سه پاساژ علاء الدین توسط شهرداری تهران با همراهی نیروی انتظامی آغاز و تا پاسی از بامداد جمعه به طول انجامید. شهرام گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در جریان تخریب طبقه هفتم علاءالدین گفت: مالک این پاساژ در توافقی تعهد کرده بود از ابتدای ساخت در 18 سال پیش پارکینگ لازم را در پلاک دیگری تامین کند که این تعهد را اجرایی نکرده است. این پاساژ پایان کار ندارد و بر اساس بند 14 ماده 55 مقررات ملی ساختمان، این بنا حکم قانونی دریافت کرده و شهرداری موظف به اجرای این حکم است.

در ساعت 1:04 بامداد جمعه عوامل اجرایی حکم در شهرداری منطقه 11، نیروهای شهربان، سازمان بازرسی شهرداری تهران و نیروی انتظامی پس از ورود به این پاساژ عملیات تخریب طبقه منفی سه را شروع کردند که در جریان آن کیومرث مریخ نژاد، مسول اجرای احکام منطقه 11 گفت: پس از قطعی شدن رای فرصت یک ماه اضافه‌ای به کسبه داده شد و امروز با پایان این فرصت حکم قانونی اجرا می شود. انبارهای تجاری در این طبقه هست که مشکلی ندارند اما واحدهای تجاری که خلاف ساخته شده‌اند تخریب می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که "چرا پس از سال ها و اجازه ساخت این واحدها در گذشته، حال این تخریب انجام می شود؟" گفت: این سوال را کسانی باید پاسخ بدهند که قبلا کوتاهی کرده‌اند.

گذشته از مظلومیت و فریبی که کسبه این پاساژ خورده‌اند که باید در جهت احقاق حقوق حقه خود از طریق دستگاه‌های ذیربط و به صورت قانونی اقدام کنند، باید اقدام شهرداری تهران را در اجرای حکم قانونی و مقابله با تخلفات ارج نهاد و همانطور که رییس مرکز ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری تهران بر آن تاکید کرد، درآینده نیز شاهد برخورد قاطع و اجرای دقیق قانون در خصوص تخلفات ساختمانی سطح پایتخت که متاسفانه تعداد آن کم هم نیست، باشیم.

انتهای پیام/