سرویس مد و لباس هنرآنلاین : برترین برندهای پوشاک ایران از 18 شهریورماه محصولات خود را در بوستان گفتگو به نمایش و فروش گذاشته‌اند. در این نمایشگاه که با نام "زنان و تولید ملی" برگزار شده است 75 برند برتر پوشاک ایران حضور دارند تا در کنار مراکز تولیدی زنان سرپرست خانوار به ارائه انواع محصولات شامل پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، کیف و کفش بپردازند.

در این نمایشگاه که با هدف ایجاد پل ارتباطی میان برندها و زنان سرپرست خانوار برگزار شده است تعداد زیادی از تولیدکنندگان و واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی محصولات خود را به نمایش گذاشتند و فرصتی برای ارتباط مستقیم با خریداران محصولات خود پیدا کردند.

کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی از برندهای پوشاک ایرانی در یک محل فرصت خوبی برای محک زدن توانایی صنعت پوشاک ایران و امکانی برای ایجاد حس رقابت در تولیدکنندگان است. در فضای نمایشگاه غرفه‌های بزرگ و کوچک با طراحی متنوع دیده می‌شود و شرکت‌کنندگان تلاش کرده‌اند با ساخت فضایی مناسب، در ارائه هر چه بهتر محصولات خود بکوشند.

فرصتی برای ارتباط مستقیم با مصرف کننده

با توجه به فروش مستقیم محصولات، قیمت پوشاک ارائه شده در نمایشگاه کمتر از فروشگاه‌ها است و همین موضوع باعث شده در بعداز ظهر یک روز کاری جمعیت نسبتا مناسبی در نمایشگاه حضور داشته باشند. یکی از فروشندگان غرفه لباس راحتی زنانه در مورد حضور در نمایشگاه گفت: ما از شرایط نمایشگاه کاملا راضی هستیم و به نظر من حضور در نمایشگاه هم برای مصرف‌کننده که جنس را می‌‌خرد و هم برای ما که با مشتری ارتباط برقرار می‌کنیم نتیجه خوبی دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان اولین بار است که محصولات ما را می‌بینند و کسانی هم که قبلا کار ما را از فروشگاه‌ها می‌خریدند، حالا مستقیم و با قیمت ارزانتر از ما خرید می‌کنند.

اما مانند بسیاری دیگر از نمایشگاه‌ها عده‌ای هستند که از اطلاع رسانی ضعیف گلایه دارند. خانمی که در حال دیدن مانتوهای یک غرفه بود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اطلاع‌رسانی برای نمایشگاه مناسب نبود و من امروز متوجه برگزاری آن شدم. معمولا خبر چنین نمایشگاه‌هایی را دوستان به هم انتقال می‌دهند و تبلیغات شهری یا اطلاع رسانی وسیعی برای آن وجود ندارد. حتما هنوز افراد زیادی هستند که از برگزاری این نمایشگاه اطلاع پیدا نکردند.

جلب اعتماد مشتری توسط تولیدکننده پوشاک

کیفیت لباس ایرانی یکی از نکاتی است که مورد مناقشه است. بیشتر تولیدکنندگان از محصولات خود دفاع می‌کنند، در حالی که مصرف کنندگان اطمینانی به پوشاک ایرانی ندارند و ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغی بیشتر جنس خارجی خریداری کنند. فروشنده یک غرفه لباس مردانه که با اطمینان زیاد در مورد محصولات خود با مشتریان صحبت می‌کند عقیده دارد: مصرف‌کننده ایرانی عادت کرده است از پوشاک ایرانی بد بگوید و به دنبال کار خارجی باشد. بخش بزرگی از این موضوع به دلیل مشکلات فرهنگی است، اما در واقع ضعف تولیدکننده ایرانی باعث شده چنین دیدگاهی در مردم به وجود بیاید. اگر تولیدکننده طراحی خوب و به روز با کیفیت مناسب داشته باشد می‌تواند اعتماد را در مصرف‌کننده به وجود بیاورد.

تعداد زیاد غرفه‌های پوشاک کودک با لباس‌های کوچک و رنگارنگ‌شان قابل توجه است. با توجه به اهمیت بالای جنس لباس کودک از نظر نکات بهداشتی و حساسیت زایی از یک سو، و مقاومت در برابر شست و شوی مداوم آن از سوی دیگر، بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند لباس خارجی برای کودک خود تهیه کنند. مادر جوانی که در غرفه یکی از تولیدکنندگان شناخته شده لباس کودک مشغول خرید است می‌گوید: مصرف کننده عادی شناختی از جنس پارچه ندارد و فقط می‌تواند به گفته‌های فروشنده اعتماد کند، اما فکر می‌کنم تولیدی‌هایی هستند که نکات بهداشتی را در تولید لباس کودک رعایت می‌کنند و توانستند اعتماد ما را جلب کنند. تعدادی از برندهای ایرانی محصولات خوبی تولید می‌کنند که کیفیت آنها مشابه محصول خارجی است. این لباس‌ها بعد از شست و شوی زیاد تغییر رنگ نمی‌دهند و شکل ظاهری خود را حفظ می‌کنند.

فروشنده دیگری هم در مورد حضور خود در نمایشگاه گفت: به نظر من مردم باید از این نمایشگاه دیدن ‌کنند تا با دیدن این کارها متوجه شوند تولیدکننده ایرانی در چه سطحی کار می‌کند. بعضی از غرفه‌های نمایشگاه عالی هستند و تولیدکنندگان می‌توانند با برندهای اروپایی رقابت کنند. فکر می‌کنم شرکت در نمایشگاه برای ما نتیجه خوبی دارد و عده بیشتری با محصولات ما آشنا می‌شوند.

نمایشگاه برندهای برتر ایرانی تا 27 شهریورماه از ساعت 10 تا 21 در بوستان گفت‌وگو واقع در بزرگراه شهید چمران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/