سرویس مد و لباس هنرآنلاین: این کتاب با موضوع راهنمای آموزشی پوشاک و طراحی لباس در سال 93 منتشر شد و شامل درس‌هایی کوتاه در رابطه با نحوه طراحی لباس و اصولی است که باید برای آن در نظر گرفته شود.

در یادداشت علی مولایی، ویراستار کتاب "101 چیزی که در مدرسه مد آموختم" آمده است: مد واژه بزرگ و افسونگری است که سال‌هاست حد و مرزش را نمی‌توان مشخص کرد. صنعتی افسارگسیخته و جذاب! هنری که برای بهتر نمایان شدن، حوزه‌های گوناگون را پیوند می‌دهد و برآیند اتفاقات می‌شود و گاهی هم جریان ساز. برای صحبت کردن درباره مد و خوش پوشیدن و دانسته لباس انتخاب کردن باید مد را شناخت.

در این کتاب نکاتی مطرح شده که حاصل تجربه نویسنده و بزرگان حوزه مد است و نویسنده تلاش کرده است به شکلی کلی زوایای صنعت مد را برای مخاطب روشن کند.

نویسنده کتاب در سال‌های تدریس خود دریافته است که بزرگترین مانع برای حل مشکلات مردم در لباس پوشیدن، پذیرش نیاز به طراحی برای آدم‌های واقعی است. او عقیده دارد دانشجویان طراحی لباس بیشتر ایده طراحی می‌کنند تا لباس.

آلفردو کابررا به عنوان یک طراح لباس زمان زیادی را صرف کرده تا اهمیت شناخت مشتری زنده و واقعی و اینکه آنها چه می‌پوشند و چه نمی‌‎پوشند را بفهمد. او عقیده دارد توجه به این موضوعات نه تنها بازدارنده خلاقیت نیست بلکه شروع خلاقیت واقعی محسوب می‌شود. این کتاب قصد دارد راه‌هایی را به دانشجویان طراحی نشان دهد که توانایی تکنیکی و خلاقیت را به هم پیوند زنند.

در 101 صفحه این کتاب درس‌هایی کوتاه در مورد موضوعات مختلف مرتبط با مد و پوشاک آمده است. تنوع درس‌ها با نگاهی کوتاه به عناوین آنها قابل تشخیص است: مد در قرن 12 متولد شد، بدانید برای چه کسانی طراحی نمی‌کنید، چه طور یک اسکیس را به نمونه اولیه لباس تبدیل کنیم، مد شاخص فرهنگ است، طراحی مفهومی از هیروشیما آغاز شد، لباس‌های ساده در طراحی ساده نیستند، همیشه مسئله سلیقه مطرح نیست، هنگام طراحی لباس کودکان والدین مشتری‌های شما هستند، ترکیب نقش‌های بصری، هنگام کار با چرم بر جزییات تاکید کنید و... نمونه‌هایی از عناوین درس‌ها است.

در بعضی از صفحه‌های کتاب نیز جملاتی از هنرمندان یا مشاهیر دنیای مد آمده است که نمونه آن جمله‌ای از "ایو سن لوران" طراح لباس به نام فرانسوی است: مد از بین می‌رود اما سبک می‌ماند.

کتاب "101 چیزی که در مدرسه مد آموختم" به زبانی ساده و راحت نکات کلیدی صنعت مد را بیان کرده است. نکاتی که شاید بسیار ساده و بدیهی به نظر برسند، اما رعایت نکردن آنها در هنگام طراحی لباس می‌تواند دلیلی برای عدم موفقیت طراح باشد.

انتهای پیام/