سرویس مد و لباس هنرآنلاین، با یک نگاه ابتکاری، فریبرز میرکبیری، عکاس و فعال عرصه مد و لباس، عکاسی مدلینگ را در کنار مجسمه‌های استاد رضا جوهریان عرضه کرد تا نشان دهد که تعامل این بخش با سایر هنرها تا چه اندازه نزدیک است.

در این برنامه فضاسازی و صحنه حضور مدل‌ها کاملا مبتنی بر هنر تجسمی و ترکیب نمادهای اسلامی و بومی ایران تنظیم شده است.

نزدیکی چارچوب‌های هنری در دنیای امروز، سبب ساز ابتکارات خاص و زیبایی شده که دریچه تازه‌ای را به روی انسان امروز گشوده است. به طور مسلم طراحی لباس و هنرهای تجسمی هر دو از ذوق و سلیقه انسانی سرچشمه می‌گیرند لذا بهره‌برداری از این دو حیطه در جهت بروز و ظهور آنها قابل توجه است.

فریبرز میرکبیری، عکاس و مجری این پروژه، فضای موجود در معماری ایرانی را دارای پتانسیل بالا برای عکاسی مد دانست و در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این پروژه مجسمه‌ها به فضاسازی مناسب برای ارائه مدل کمک کردند اما متقابلا مدل‌ها نیز توانستند مجسمه‌ها را مد نظر مخاطب قرار دهند و به زیبایی تحسین برانگیز آنها اشاره غیر مستقیم داشته باشند.

او در ادامه افزود: ما در این پروژه به دنبال این بودیم که بتوانیم از نمادهای مختلف ایرانی و اسلامی موجود در فضا، معماری و به خصوص مجسمه‌ها استفاده کنیم در این جهت نیز رنگ‌های پس زمینه کاملا هوشمند انتخاب شدند.

میرکبیری فضای معماری ایرانی را خاص نامید و گفت: المان‌های معماری ایرانی و سایر مقوله‌های موجود در تصویر که کاملا هویتی ایرانی و اسلامی داشتند، فضا را تا این حد زیبا جلوه داد.

او افزود: چنین فضاهایی در خانه هر ایرانی دیده می‌شود یعنی صرفا نیاز نداریم برای بروز و ظهور طراحی لباس به دنبال صحنه و نور و شکل غربی این ماجرا باشیم زیرا معماری و هنرهای تجسمی ایران قابلیت بالایی برای نشان دادن این هنر و جلوه‌گر شدن دارند.

این مدرس و فعال عرصه مدلینگ درباره همکاری این دو حوزه بیان کرد: هنر تجسمی و مُد از یکدیگر دور نیستند زیرا هر دو از یک مشاء و فرهنگ جوشش کرده‌اند لذا می‌توانیم از پتانسیل‌های این دو در مسیر یکدیگر و در جهت تعالی روح خودباوری ایرانی بهره ببریم.

بر اساس این گزارش، در این پروژه فریبرز میرکبیری به عنوان طراح صحنه و عکاس؛ نادره مهدویان به عنوان طراح لباس؛ بهناز عشاقی، گریمور، فاطمه کارکوب، مسعود حمیدی به عنوان همکاران صحنه و موعود تقیان، امیر زبده و میثم کلیائی به عنوان مدل حضور داشتند.

انتهای پیام/61