زینب مرزبان، طراح و گرافیست برند "لچک" از شرکت در دو بخش مسابقه و فروش سومین جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تبلیغات و خبرهای این حوزه مرا به سمت این جشنواره جذب کرد تا جایی که مطالعه بیشتر و دیدن کارهای جشنواره‌های قبل باعث شد که به رقابت در این عرصه ترغیب شوم چرا که آثار بسیار خوبی را در این بخش‌ها دیدم.

او در ادامه افزود: به نظر من حضور بخش فروش در کنار طراحی می‌تواند باعث شود که مخاطبان عام و گسترده‌تری در نمایشگاه حضور یابند که این امر طراحی لباس و صنعت پوشاک را از نظریه پردازی صرف و انزوا خارج می‌کند.

گرافیست برند "لچک" بازار نوروزی امسال را راکد خواند و گفت: فروش بهمن ماه سال جاری با سال گذشته از نظر رونق و رشد فروش قابل مقایسه نیست چرا که نقدینگی در بازار کاهش داشت اما شاید در چنین شرایطی نمایشگاه مد و لباس بتواند به فروش تولیدکنندگان کمک کند.

مرزبان از ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری در حاشیه جشنواره اظهار خرسندی کرد و افزود: حضور عرصه‌های فرهنگی در بخش‌های جانبی نمایشگاه بسیار مهم و موثر است برای اینکه استفاده از سایر جنبه‌ها به تکامل صنعت پوشاک و در نتیجه رشد این بخش منجر می‎شود.

این طراح لباس تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره را رضایت بخش دانست و گفت: برای ارائه آثار جدید به نمایشگاه با کمبود وقت مواجه بودم به همین خاطر تصمیم گرفتم برخی از کارها را ارائه دهم اما تمدید زمان جشنواره کمک می‌کند که برخی افراد نظیر من بتوانند تمام کارهای برگزیده خود را ارسال کنند.

مرزبان اطلاع رسانی برای زمان برگزاری جشنواره و ارائه آثار را بسیار مهم دانست و بیان کرد: متاسفانه بخش اطلاع رسانی جشنواره ضعیف است البته به نظر می‌رسد برنامه ریزی‌ها نیز عجولانه صورت گرفته به نحوی که زمان ارسال آثار استاندارد و کافی نبود اما باید به چنین برنامه‌های نوپایی زمان کافی داد تا این نقص ها در گذر زمان جبران و رفع شود.

انتهای پیام/