به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، عصر روز گذشته شهلا میلانی و نسرین ناصحی در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه پرداختند و نکته قابل توجه این کنسرت این بود که با وجود اینکه این کنسرت به اپرا و موسیقی آواز کلاسیک اختصاص داشت اما سالن از حضور بانوان علاقه مند موسیقی پر شده بود. نکته دیگر قابل توجه این کنسرت این بود که قبل از شروع اجرا بیشتر بانوان درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود با یک دیگر صحبت می کردند و این موضوع نشان دهنده این بود که استقبال از این کنسرت بسیار خوب بوده است.

اعضای گروه با تشویق مخاطبان به روی صحنه آمدند و تنها نوازنده ای که به روی صحنه آمد نیلوفر بدره کوهی بود که با نوای ساز پیانو با شهلا میلانی و نسرین ناصحی همکاری می کرد. سپس اولین قطعه را با عنوان "صلح" اجرا کردند و در پایان این قطعه شهلا میلانی گفت: امشب در کنار هم جمع شدیم تا لحظات شیرینی را برای هم رقم بزنیم و ما هم امیدواریم این کنسرت مورد قبول شما عزیزان قرار گیرد. سپس قطعه "شبح اپرا" و بخشی از اپرای "کاوالربا روستیکانا" را با همکاری نیلوفر بدره کوهی اجرا کردند. قطعه چهارم بخشی از اپرای "توسکا" بود که بعد از پایان این قطعه مخاطبان به صورت ایستاده به تشویق این گروه پرداختند.

همچنین در ادامه منتخبی از قطعات "ناپولتین" توسط اعضای گروه اجرا شد که دست زدن های بانوان علاقه مند به موسیقی بیانگر رضایت آن ها بود. سپس این گروه بخشی از اپرت "آرشین مالالان" را اجرا کردند و در ادامه یک قطعه کلاسیک ایرانی را با عنوان "عمر نباید دمی" برای مخاطبان اجرا کردند که در پایان این قطعات مخاطبان باز هم به تشویق این گروه پرداختند. نکته قابل توجه هماهنگی اعضای گروه با یک دیگر بود و این هماهنگی بیانگر تسلط کافی اعضا بر موسیقی کلاسیک و اپرا بود.

در ادامه دوئت "بانوی من"، اپرای "پرنسس در حریر"، اپرای "کارمن"، دوئتی از "اپرت خفاش" اجرا شد. قطعه آخر این کنسرت به قطعه "استانبول" اختصاص داشت و در پایان اعضای گروه ضمن تشکر و قدردانی از حضور مخاطبان در این کنسرت سالن را ترک کردند. بنابر این گزارش، شهلا میلانی (سوپرانو)، نسرین ناصحی (متسو سوپرانو) و نیلوفر بدره کوهی (پیانو) از اعضا و نوازندگان این گروه بودند. گفتنی است، گروه "آواز ملل" در سال 1376 به کوشش سه تن از هنرمندان آواز کلاسیک و پیانو فعالیت خود را آغاز کرد. آشنا کردن مردم به ویژه بانوان و جوانان با هنر اپرا و جلوه های گوناگون موسیقایی آواز کلاسیک از اهداف همیشگی این گروه بوده است. از جمله فعالیت های این گروه می توان به شرکت در جشنواره های متعدد داخلی و خارجی و اجرای قطعاتی از آهنگسازان مطرح جهان با همراهی ارکستر سمفونیک اشاره کرد. تنوع در آثار آهنگسازان جهانی و ایرانی و تنظیم و اجرای قطعات با ارزش فولکلور ملل مختلف با ظرافتی خاص که توجه جدی و تمرکز مخاطب را جلب می کند از دستاوردهای پر ارزش و مهم این گروه به شمار می رود.

پایان پیام/46