سرویس سینمایی هنرآنلاین: حملات تروریستی شب گذشته در پاریس جهان را در سوگ و حیرت فرو برده و واکنش‌های بسیاری از جمله از سوی هنرمندان ایرانی به همراه داشته است.

بهرام رادان: او با انتشار تصویری از پرچم فرانسه که روبان مشکی بر آن قرار دارد، به هشتگ "برای پاریس دعا کنید" پیوست.

نیکی کریمی: سال‌هاست که خشونت به جای انسانیت اما به نام انسانیت جهان را فرا گرفته و مردم بی‌گناه کشته می‌شوند ... به بهانه مبارزه ... عراق، افغانستان، سوریه. ترکیه و حالا ... آیا می‌شود نفرت را با نفرت پاسخ داد؟ خشم را با خشم؟ جنگ را با جنگ؟ در تمام مذاهب و دروس معنوی آمده که " نه " ... نمی‌توان ... فقط نور است که تاریکی را از میان می‌برد ... عشق است که نفرت را پاک می‌کند و مهر، خشم را ... امروز فرانسوا اولان در مصاحبه‌اش چیز دیگری گفت... خشمگین بود... و به همین علت است که جهان را این‌گونه خشم و کینه و نفرت فرا گرفته است.

نفیسه روشن: لعنت خدا بر تروریسم.

پوریا پورسرخ: باز هم قصه تکراری و همیشگی تاریخ... و باز هم این فقط مردم بی‌گناه هستند که تاوان می‌دهند ... از بیروت تا پاریس ... لعنت به تروریسم و کسانی که منافعشان را از خون مردم بی‌گناه بیرون می‌کشند.

لیلا اوتادی: صبح در اخبار دیدم باز جاى انسان و حیوان عوض شده، انسان‌ها باز هم کار حیوانى انجام دادند و بهتره بگیم کارى که حتى حیوان‌ها هم انجام نمی‌دهند. کاری که در پاریس ١٥٠ کشته و ٢٠٠ زخمى به جاى گذاشت. هر کدوم از ما با تمام وجود با بازمانده‌هاشون همدردی می‌کنیم. این فاجعه بعد از جنگ جهانى دوم بزرگ‌ترین قتل‌عام در اروپا بود.

نیوشا ضیغمی: قلب هر انسانی به درد میاد از این‌همه قساوت و انسان نبودن... آیا داعش کابوس قرن ما نیست؟؟؟ هر روز تیتر اخبار در دنیا نشان از این داره که این گروه کثیف خون انسان‌های بی‌گناه را می‌ریزند؛ ترسناک، هولناک، ناعادلانه و.... هولناک‌تر از هر چیز تفکر داعشی‌هاست، تفکری که هیچ دریچه دیدی ندارد جز آنچه خود می‌خواهد... چگونه می‌شود انسان به اینجا می‌رسد؟؟؟. انسانی که پاک به این دنیا ما می‌گذارد...

حمید گودرزی: دیروز مردم مظلوم خاورمیانه و امروز مردم بی‌گناه فرانسه باشد تا دولت‌های حامی داعش به خود بیایند.

مهناز افشار: برای صلح، برای آرامش جهان و برای انسانیت دعا کنیم.

رضا صادقی: شهر عشاق و خون و قتل و....... خدا به مردم پاریس آرامش بده... یمن، فرانسه، سوریه، و ... زمین سنگین شده... دارم حس می‌کنم این و... فرهنگ ما ایرانی‌ها با هر درد دیده‌ای همدرده... Que Dieu bénisse son âme

تهمینه میلانی: حمله‌ تروریستی به پاریس را محکوم و با مردم فرانسه اعلام همبستگی می‌کنیم.

رضا رشیدپور: پاریس ... شهر بی‌دفاع / دعا کنیم برای آرامش انسان‌ها از پاریس تا بیروت. خداوند میهنمان را از شر حادثه مصون فرماید. آمین.

سیروان خسروی: چیزى چندش‌آورتر از خشونت واقعاً میتونه وجود داشته باشه؟

بابک جهانبخش: برای دنیا دعا کنید.

احسان کرمی: دنیا عجب جایی شده.

شیلا خداد: تروریست در هر نوعش محکوم است. یادمان باشد که ما براى عشق ورزیدن و با هم زندگى کردن به این دنیا آمده‌ایم نه براى جنگیدن. براى تمامى قربانیان این حادثه و سایر حوادث تروریستى در عراق سوریه یمن فلسطین و.... دعا کنیم.

پیمان معادی: تسلیت به همه قربانیان تروریسم از هر قوم و هر مذهب و هر ملتى، به لبنانی‌ها، فلسطینیان و فرانسوی‌ها و دیگر عزیزان بی‌گناه سراسر دنیا.

امیر جعفری: لعنت به حامیانش...

بهاره کیان افشار: درد زخم‌های کردستان عراق و ... برایم درد بزرگی است. داعش همچنان بی‌رحمانه قربانى می‌گیرد. این بار در شهری بزرگ‌تر و پر از جمعیت از ملیت‌های مختلفى دیگه... دیشب شنیدم هفته‌ای چهل میلیارد دلار درآمدش از فروش نفته. اونهایى که ازش نفت میخرن از داعشى‌ها هم پست‌ترن. مرگ بر تروریست...

واکنش سینماگران هالیوودی

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرآنلاین، آرنولد شوارتزنگر و لینزی لوهان هم هر یک به نوعی از حادثه پاریس گفتند.

بازیگر "نابودگر" در واکنش به حادثه پاریس تصویر زیر را به همراه هشتگ «parisjetaime#» در اینستاگرام منتشر کرد.

لینزی لوهان اما نقل قولی از نلسون ماندلا با این مضمون را به اشتراک گذاشت: آموخته‌ام که شجاعت به معنی نبود ترس نیست، بلکه غلبه بر آن است. انسان شجاع کسی نیست که از هیچ چیزی نمی‌ترسد؛ کسی است که می‌تواند با ترس‌هایش مقابله کند." او از طرف خود برای تمام قربانیان حادثه و کسانی که در هراس از این اتفاق به سر می‌برند دعا کرد و گفت که ما برای عشق ورزیدن و زندگی در این دنیا هستیم نه برای جنگیدن.

آن هاتاوی بازیگر "انترن" در واکنش به حملات تروریستی پاریس از صمیمانه‌ترین دعاهای خود را برای قربانیان پاریس در اینستاگرام نوشت.

الیزابت بنکس هم در اینستاگرام نوشت زبان از بیان قاصر است.

طلب آمرزش برای قربانیان پاریس جمله مشترک بسیاری دیگر از ستارگان در اینستاگرام بود.

کارا دلوین، ریس ویترسپون، امی شومر، جسیکا آلبا و کتی هولمز بازیگرانی بودند که با یک جمله کوتاه نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

اما امیلیا کلارک بازیگر سریال "بازی تاج و تخت" در این باره در اینستاگرام نوشت: ما باید بر کسانی که اکنون بیش از هر زمانی به آن نیازمندند نوری بتابانیم.

کریس آدامز عاملان این حمله را ترسو خطاب کرد. او در توئیتر نوشت: پاریس قوی باش. ما همه به فکر توایم.

انتهای پیام/