به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این فیلم؛ "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" به کارگردانی پوران درخشنده و با حضور این فیلم‌ساز ایرانی در بخش رقابتی فیلم‌های سینمایی هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو در ایالت کالیفورنیا آمریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال ایرانیان و آمریکایی‌های حاضر در جشنواره قرار گرفت و توانست جوایز اصلی این جشنواره را به‌دست آورد.

از طرف هیئت داوران بخش رقابتی فیلم‌های سینمایی هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند و فیلم سینمایی "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" بیشترین جوایز را از آن خود کرد، که جوایز این بخش از جشنواره عبارتند از: - جایزه بهترین فیلم به فیلم سینمایی "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" به کارگردانی پوران درخشنده - جایزه بهترین کارگردانی به پوران درخشنده» برای کارگردانی فیلم سینمایی "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" - جایزه بهترین فیلمنامه به طور مشترک به پوران درخشنده و میترا بهرامی برای نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" - جایزه بهترین بازیگر مرد به فرامرز قریبیان برای بازی در فیلم سینمایی "گناهکاران" - جایزه بهترین بازیگر زن به "طناز طباطبایی" برای بازی در فیلم سینمایی "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" - جایزه بهترین فیلمبرداری به سالم صلواتی برای فیلمبرداری فیلم سینمایی "زمستان آخر"

در روز اول هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو، فیلم سینمایی "هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" با حضور پوران درخشنده به روی پرده رفت و در جلسه پرسش و پاسخ طولانی آن، این فیلمساز ایرانی به سؤالات تماشاگران حاضر در جشنواره پاسخ داد و پس از آن، در مراسم بزرگداشتی از زحمات یک عمر فعالیت هنری این کارگردان سینمای ایران تقدیر ویژه به عمل آمد.

هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان فرانسیسکو با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان ایرانی و غیر ایرانی با موضوع ایران در روزهای 5 و 6 مهرماه جاری (27 و 28 سپتامبر 2014) در شهر سان فرانسیسکو در آمریکا برگزار ‌شد.

انتهای پیام/