به گزارش خبرنگار هنرانلاین، آیدا فقیه بازیگر سریال پربیننده "زمانه" از چگونگی شخصیت بهار تا شباهت زمانه با "هملت" با ما به گفت و گویی نشسته که در پی می آید:

پزشک بودن بهار در مجموعه زمانه چقدر شخصیت پردازی این نقش تاثیر دارد؟

پزشک بودن بهار مرتبط می شود با ویژگی های اجتمای شخصیتش ، شخصی که پزشک و تحصیل کرده است نشان می دهد آدم مصمم ، فعال و باهوشی است .به توصیه حسن فتحی مدت زمانی با پزشکان و انترن ها در چند بیمارستان گفت وگو داشتم و به کارشان دقت می کردم.

این تحقیقات را در چه زمانی انجام دادید؟

در زمان پیش تولید این تحقیقات میدانی را انجام دادم . نکته حائز اهمیت شخصیت پزشکان صبور است و اینکه کاری پرفشار و دشواردارند و بدون صبوری نمی توانند در شغلشان موفق باشند . بهار هم این صبوری به علاوه منطق رفتاری را دارد.

آیا آرامش و صبوری که بهار دارد به واسطه شغلش است یا در ذاتش هم وجود داشته است؟

به هر حال هر ویژگی انسانی باید در ذات هم وجود داشته باشد و بهار هم با داشتن این خصیصه ذاتی با ویژگی شغلیش آن را پر رنگ تر کرده است.

کاراکتر بهار به دلیل درون گرایی اش علاقه اش را مخفی نگه می دارد؟

بهار در ابتدای داستان به واسطه تکیه بر منطق و عقلش نمی خواهد با رفتارش به بهزاد علاقه اش را به او نشان بدهد،زیرا با رفتارهای بهزاد متوجه می شود او تردیدهای دارد و در ادامه هم بحث اختلاف بهزاد با پدرش و دادگاه پیش می آید و قضیه عاطفیش را با بهزاد مخفی می کند . من هم با توجه به کنش های که بهار دارد معتقدم دختر درون گرایی است.

در حین پیش تولید حسن فتحی چه تحلیل شخصیتی از بهار به شما ارائه کرد؟

با خواندن متن فیلم نامه متوجه شدم شخصیت بهار شباهت های زیادی با اغلب دختران جامعه ما دارد، بهار بدون اینکه اشتباه و خطای بزرگ مرتکب شده باشد و بی گناه و در عین مظلومیت آسیب هایی از رفتار اطرافیانش می بیند.

به چه دلیل این کاراکتر رابطه عمیق تری با پدرش دارد؟

بهار در عین حالی که رفتارهایش منطقی است تلاش می کند تمام کارها را درست انجام بدهد ، اجازه نمی دهد احساساتش در وظایفش خللی ایجاد کند، رفتارهای درست و معقولی نسبت به والدینش دارد و در مجموعه هم می بینیم بهار در قبال مشکلات و بیماری که برای پدرش به وجود امده رفتارهای منطقی و مناسبی دارد و اوضاع را مدیریت می کند .به همان اندازه که بهزاد را دوست دارد خانواده اش نیز برای او دارای اهمیت و جایگاه است ، حتی در تصمیماتی که می گیرد و والدینش با آنها مخالف هستند تلاش می کند با استدلال آنها را مجاب کند و کاری نکند که آنها از او ناراضی شوند . بهار با مدیریت اوضاع تلاش می کند در تمام موارد زندگیش شرایط درستی را فراهم کند

نوع رفتار و عقاید بهار با مادر و خواهرش تفاوت های زیادی دارد؟

بله، به هر حال بهار تفکرات خاص خودش را دارد که در خیلی از موارد با عقاید و خواسته های مادر و خواهرش همخوان و یک سو نیست.

شباهت هایی در مجموعه"زمانه" با هملت وجود دارد؟

دربخشی از مجموعه بهزاد را در دفتر کارش در حال تماشای فیلم هملت می بینیم و یک سری شباهت میا ن داستان زمانه و هملت وجود دارد . اما در داستان هملت مرگ برادر عمدی بوده ، اما در زمانه بر اثر حادثه و اتفاق این قتل به وجود آمده است.

انتهای پیام/