به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام محمد آفتابی مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این سینما، این اتفاق را حاصل استقبال گسترده مردم از جشنواره فیلم فجر در سال گذشته در کرمانشاه دانست.

حجت الاسلام آفتابی با اشاره به تجهیز و راه اندازی سینما آزادی در سال گذشته، برگزاری جشنواره فیلم فجر پس از گذشت 31 سال از آغاز به کار آن برای اولین بار در کرمانشاه را یاد آور شد و بیان کرد: سینماهای استان تا قبل از این جشنواره با رکود تماشاگر مواجه بودند، اما حضور این جشنواره در استان توانست مردم کرمانشاه را دوباره با سینما آشتی دهد و حال شاهد حضور چشمگیر مردم در سالن‌های سینما هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معتقد است، این استقبال و آشتی دوباره کرمانشاهیان با سینما موجب شد تا مسئولین سینما فرهنگ به فکر احداث سالن شماره دو این سینما بیفتند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ویژگی مهم سینما فرهنگ را دو سالنه شدن این سینما عنوان کرد و گفت: با راه اندازی سالن شماره دو این سینما، سینما فرهنگ با دو سالن 300 و 120 نفره و همزمان اکران دو فیلم، آماده استقبال از هنر دوستان و علاقمندان به سینما خواهد بود. وی در خصوص وضعیت سینما پیروزی نیز ابراز امیدواری کرد با افزایش اعتبارات فرهنگی استان در سال جاری این سینما به زودی تعمیر، تجهیز و بازسازی شده و برای استقبال از علاقمندان آماده گردد.

حجت الاسلام آفتابی همچنین از احداث سینمای جدیدی در کرمانشاه در چهارراه مدرس خبر داد و افزود: در این زمینه مکاتبات انجام شده و برای تجهیز آن از ناحیه سینما شهر و معاونت سینمایی نیز موافقت‌هایی شده است که امیدورایم با این اتفاق مسیر پیشرفت در حوزه سینمایی را در استان شاهد باشیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت سینما استقلال، به متولی خصوصی آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر متولی این سینما علاقه ای به بازسازی و تجهیز آن ندارد.

حجت الاسلام آفتابی اعلام کرد در صورت خریداری این سینما توسط افرادی که متمایل به انجام این کار هستند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی صدور هر نوع مجوزی را در این زمینه دارد. وی همچنین در خصوص سینما بهمن واقع در شهرک دولت آباد کرمانشاه که متولی آن انجمن سینمایی جوان است گفت: این سینما نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی برای تجهیز و تعمیر است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیان کرد: رشد حوزه سینمایی در استان نسبت به سایر استان‌های هم جوار از رشد خوبی برخوردار بوده است. گفتنی است: متولی سینما فرهنگ بخش خصوصی است که برای تجهیز آن 1.5 میلیارد تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه شده است.

انتهای پیام/38