به گزارش هنرآنلاین، بهرام مسلمی‌مهنی صبح امروز در جشنواره شعر و گویش‌های محلی استان کرمان اظهار کرد: جنوب کرمان شاهد برگزاری جشنواره‌ای است که جاودانگی و فرهنگ غنی خود و اندیشه پاک و زلال شاعران متعهد را به رخ عصر ارتباطات می‌کشد.

وی با بیان اینکه یک مبارزه فرهنگی در عرصه جهانی آغاز شده است، افزود: این جشنواره را می‌توان اصلی‌ترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی نامید و با این اقدامات در راستای تقویت باورها و ارزش‌های خود گام می‌نهیم.

مسلمی‌مهنی تصریح کرد: تقویت ارزش‌ها و باورها یکی از اقدامات اصلی در مبارزه با تهاجم فرهنگی است که به تسخیر فرهنگ خودی پرداخته و به نوعی فرهنگ غرب را جانشین آن کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هنرمندان در هر یک از رشته‌ها راه خود را در تقویت باورها و ارزش‌ها انتخاب کرده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: برگزاری این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم که مجموعه شعر و هنر یک جا جمع شدند و برای جاودانگی فرهنگ غنی جنوب تلاش می‌کنند.

مسلمی‌مهنی با بیان اینکه هدف اصلی این جشنواره تقویت فرهنگ بومی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است، اظهار کرد: جشنواره شعر و گویش‌های محلی جنوب کرمان در دو مرحله برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: مرحله اول در شهرستان‌ها برگزار شد و نفرات برتر آن به این جشنواره معرفی شدند که از بین شرکت کنندگان سه نفر به عنوان نفرات برتر این جشنواره معرفی می‌شوند.

باین جشنواره با حضور شاعران گویش‌های محلی استان به مدت دو روز در جیرفت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/