به گزارش هنرآنلاین، در سومین جلسه‌ از برنامه‌ به تماشای مستند در شهر قزوین، دو فیلم مستند "سالینجرخوانی در پارک شهر" و "پیرها اگر نباشند" به کارگردانی پیروز کلانتری با حضور کارگردان به نمایش در می­‌آیند.

مستند سالینجرخوانی در پارک شهر خاطرات شخص فیلمساز از گذشته است با گفتاری شاعرانه که به تصویرهای زنده امروز پارک پیوند می‌خورند و در عین انتقال اطلاعات اولیه درباره‌ پارک شهر تهران، به این مکان شخصیتی ذهنی می‌بخشد.

همچنین در خلاصه معرفی مستند "پیرها اگر نباشند" آمده است: یک روستای پیر اما برقرار در جنوب خراسان، چند پیر آن روستا و قناتی پیر که راهش بسته شده و زندگی دوباره‌اش به دست پیرهای روستاست.

گفتنی است این دو فیلم مستند به همت سایت رأی بن مستند و با همراهی انجمن سینمای جوان دفتر قزوین، روز دوشنبه 15 آبان ماه سال جاری ساعت 19 به نمایش در می‌آیند.

پس از نمایش، نشست پرسش و پاسخ با حضور پیروز کلانتری و ابوالفضل سروش مهر (مستندساز) به عنوان مجری و کار‌شناس برگزار خواهد شد.

نمایش هفتگی فیلم‌های مستند در قالب برنامه "به تماشای مستند" دوشنبه هر هفته ساعت 19 در سینما مهتاب شهر قزوین برگزار می‌شود و ورود برای تمام علاقه­‌مندان در این برنامه آزاد و رایگان است.

پیر‌ها اگر نباشند کارگردان و تهیه‌کننده: پیروز کلانتری، تصویربردار: محمدرضا جهان پناه، تدوین‌گر: فرحناز شریفی، صدابردار: حسن شبانکاره، مدیر تولید: فرهاد ثریا، تولید مرکز خراسان جنوبی سیما، 52 دقیقه، سال 90.

سالینجرخوانی در پارک شهر نویسنده و کارگردان: پیروز کلانتری، تصویر: محمد حدادی، تدوین: محسن کیهان‌پور و امید بلاغتی، صداگذاری: مانی هاشمیان، عکاس: مهدی پارسی، محصول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تهیه‌کنندگان: سعید رشتیان و پیروز کلانتری، 29 دقیقه، سال 90.

انتهای پیام/31