سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری ارکستر پارس به سرپرستی ناصر نظر با عنوان اپرت "برکه حیوانات" صبح امروز دوشنبه 30 شهریورماه در تالار وحدت برگزار شد.

ناصر نظر سرپرست این گروه و رهبر ارکستر پارس گفت: این ارکستر براساس اشعار نیما یوشیج و برگرفته از داستان "قصه آهو و پرندگان" است که با تغییرات در محتوا به صورت همزمان برای روز جهانی کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

نظر ادامه داد: این اپرت با توجه به نزدیک شدن روز جهانی کودک و نوجوان در قالب شهر، موسیقی و حرکت خواهد بود.

این رهبر در ادامه بیان کرد: در این قطعه 8 بازیگر نقش‌های متفاوت را براساس اشعار ایفا می‌کنند. متفاوت بودن این قطعه به دلیل بخش‌های حرکتی است که به همراه موسیقی اجرا می‌شود. علاوه بر آن برای این نمایش موسیقی از گروه ارکستر سمفونیک استفاده شده که به صورت کامل و براساس موجوداتی که طراحی شده‌اند، همراه با 20 قطعه مختلف به صحنه می‌آیند. در واقع موسیقی را از کودکان در این ارکستر شروع کرده‌ایم.

وی افزود: آن طور که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، 45 دقیقه برای این اجرا در نظر گرفته‌ایم تا در این مدت کودکان و بزرگسالان از 5 سال به بالا روی صندلی بنشینند و حوصله دیدن این اجرا را داشته باشند.

سرپرست اپرت "برکه حیوانات" اضافه کرد: خوشحال هستیم که برای آشنایی با بچه‌ها این گروه را تدارک دیده‌ایم. از موسیقی تا فرم‌های مختلف در اپرا با خواندن و بازی کردن را در این گروه تجربه خواهیم کرد. البته لازم به ذکر است که ماندانا کریمی نویسنده و کارگردان این ارکستر و لرتا آودیسیان طراح و کارگردان حرکات و امیر مقرب صمدی به عنوان سرپرست ارکستر سازهای کوبه‌ای ما را همراهی خواهد کرد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمرینات هم آغاز شده است.

رهبر ارکستر پارس درباره طراحی و دکور سن برای اجرا این گروه در ادامه عنوان کرد: این اپرت متشکل از 400 نفر است که حدود 8 بازیگر و گروه حرکت آن را هدایت خواهند کرد. البته سازهای استفاده شده در این گروه شامل سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای است. برای اینکه همه اعضا دیده شوند، تصمیم گرفتیم در ارتفاع 3 متری سکویی را طراحی کنیم تا سازهای کوبه‌ای در آن جا مستقر شوند.

او تاکید کرد: خیلی دوست داشتم تا برای روز جهانی کودک فکری اندیشیده می‌شد تا رابطه میان کودکان و موسیقی را به اجرا می‌گذاشتم. امیدوارم مدیران وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هم این چنین ایده‌هایی را حمایت کنند تا به مرحله اجرا برسد. اگرچه تا به امروز این اتفاق در عرصه موسیقی کودک تجربه نشده است اما خوشحالم امسال با این کار موافقت شد.

اپرت "برکه حیوانات" به رهبری ارکستر و آهنگسازی ناصر نظر روزهای هشتم و نهم مهرماه ساعت۱۸:۳۰ و ۲۱ در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان به موسیقی است.

انتهای پیام/