به گزارش هنرآنلاین: به نقل از روابط عمومی این برنامه، امین هنرمند ، آهنگساز و فارغ التحصیل دکترای آهنگسازى از تورنتو کانادا از تاریخ 12 شهریور 94 روزهای پنجشنبه کلاسهای هارمونی،آهنگسازی و ارکستراسیون خود را در آکادمی موسیقی "پنج خط" برگزار می کند.

این آهنگساز از کودکی به نواختن پیانو و یادگیری مقدمات موسیقی پرداخت و آهنگسازی را با ساخت موسیقی برای تولیدات تلویزیونی آغاز کرد. پس از ورود به دانشگاه تهران، رشته موسیقی کلاسیک را به شکل جدی تری دنبال نمود و در زمینه آهنگسازی از محضر افرادی همچون مهران روحانی، شاهرخ خواجه نوری، علیرضا مشایخی و دکتر شاهین فرهت بهره جست. هنرمند پس از اخذ لیسانس موسیقی کلاسیک (۱۳۸۴) برای ادامه تحصیل عازم کانادا شد و مدرک فوق لیسانس آهنگسازی را از دانشگاه تورنتو دریافت کرد (۱۳۸۶). وی در همان سال با بورسیه کامل از طرف دانشگاه تورنتو مشغول به تحصیل آهنگسازی در مقطع دکترا شده و در بهار سال ۹۱ موفق به اخذ این مدرک گردید. از اساتید آهنگسازی او در دوران تحصیل در کانادا می توان الکساندر رَپوپورت، کریستوس هاتزیس، چَن کانین و همچنین در دوره های کوتاه مدت مورِی شِیفر، جورج سانتاکیس، الهَندرو وینیائو (موسیقی الکترواکوستیک) و مایکل دَنا (موسیقی فیلم) را نام برد.

آثار هنرمند در کانادا و آمریکا توسط نوازندگان و ارکسترهای متعددی از جمله ارکستر سمفونیک جوانان تورنتو (به رهبریاَلن ترودِل) و ارکستر فیلارمونیک بافالو اجرا شده است. از جوایز و فلوشیپهای آهنگسازی دریافتی او می توان به کسب رتبه دوم در مسابقه بین المللی موسیقی فیلم "نایتینگل" (۲۰۰۹- اهدای جایزه توسط کمپانی KORG)، کسب رتبه اول در فراخوان ارکستر جوانان تورنتو (۲۰۰۹- جایزه نقدی و اجرای اثر) و فلوشیپهای لوتار کلاین (۲۰۰۸-۲۰۱۰) و تئودُرُس میرکاپلوس (۲۰۰۶-۲۰۰۷) از دانشگاه تورنتو اشاره کرد. او تا به حال برای بیش از 10 اثر سینمایی و تلویزیونی در ایران و کانادا موسیقی نوشته است و عضو انجمن آهنگسازان موسیقی فیلم کانادا می باشد. علاوه بر آهنگسازی، هنرمند در زمینه تالیف مقاله و ترجمه نیز فعال بوده و در این راستا کتاب "نگرش کلاسیک به هارمونی و پیانوی جَز" در سال ۱۳۸۵ با ترجمه او توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

علاقه مندان برای حضور در این کلاسها می توانند جزییات بیشتر را در سایت آکادمی موسیقی "پنج خط " ملاحظه کنند.

انتهای پیام/