سرویس موسیقی هنرآنلاین : ننشست خبری رسیتال پیانو فریدون ناصحی صبح امروز 19 بهمن‌ماه در تالار تجربه برگزار شد. این رسیتال قرار است در روز دوم اسفندماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شود.

در ابتدا فریدون ناصحی درباره رپرتوار اجرایی این رسیتال بزرگ گفت: در این یک شب به اجرای قطعاتی از موتسارت، شوبرت، شوپن، لیست مفیستو والس و راخمانینف خواهم پرداخت.

وی درباره عدم حضورش در سی امین دوره جشنواره موسیقی فجر گفت: اگر دعوت می‌کردند مسلما شرکت می‌کردم هر چند که به خاطر این اجرا که در اوایل اسفندماه قرار دارد، ترجیح دادم در جشنواره حضور نداشته باشم.

ناصحی درباره کم‌کاری خود در این عرصه گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که کنسرت نگذاشتم و در تمام این مدت مشغول تمرین بودم، البته این میان آنچنان هم کم کار نبوده و با آموزش به هنرجو‌یانم وقتم را می‌گذراندم.

او افزود: به نظر من یک نوازنده باید دائما در تمرین باشد تا بتواند اجرای موفقی داشت باشد به خاطر دارم برای یکی از اجرا‌هایم با یک نوازنده خارجی حدود یک سال در خانه مداوم تمرین داشتم تا بتوانم در صحنه موفق حاضر شوم اما برعکس امروزه نوازنده‌های ما اجراهای ناموفقی را پشت سر می‌گذارند که این ناشی از عدم تمرین بوده و راحت طلبی آنهاست.

فریدون ناصحی در ادامه صحبت‌هایش گفت: خیلی از کسانی که به کنسرت‌های این نوازنده‌ها می‌روند دائما گلایه می‌کنند که کنسرت‌هایشان به شدت بی‌کیفیت بوده و آنطور که باید تسلط در اجرا نداشتند که تنها علت این مسئله‌‌ همان راحت طلبی و تمرین نکردن است که پیشتر گفتم، وقتی یک نوازنده تمام وقتش به تمرین روزانه ختم نشده و تنها دنبال تدریس به هنرجو باشد مسلما به این حال و روز دچار می‌شود.

این هنرمند اضافه کرد: همین چند روز پیش یکی از همین نوازندگان اجرایی داشته و دوستانی که شاهد عینی این اجرا بودند اعلام کردند که علنا از روی نت‌ها اجرا می‌کرد و کسی این نت‌ها را برایش ورق می‌زد! خودتان قضاوت کنید هنرمندی که در کنسرتش از روی نت بنوازد واقعا چرا باید کنسرت بگذارید؟ مردمی که برای چنین اجرایی هزینه می‌کنند و پول می‌دهند توقع دارند یک کنسرت خوب را شاهد باشند نه اینکه شاهد اجرا از روی نت باشد که به نظرم من اصلا نمی‌توان روی این برنامه اسم اجرا را گذاشت و فقط می‌توان گفت که تمرین بوده است.

وی همچنین از وجود آموزشگاه‌های موسقی گلایه کرد و گفت: متاسفانه امروز آموزشگاه‌های موسیقی بسیار زیاد شده که کیفیت مطلوب را ندارند و با هزینه‌هایی پایینی که شنیده می‌شود از هنرجویان دریافت می‌کنند مشخص است که موسیقی به شکل صحیح و دلسوزانه تدریس نمی‌شود که این مسئله از آن آموزگار نشات نگرفته و جنبه دیگری دارد که مطرح کردن آن شاید صحیح نباشد.

ناصحی در جواب سوال خبرنگاری مبنی بر حضور اسپانسر در این کنسرت گفت: فعلا یک سری صحبت‌هایی انجام گرفته اما به نتیجه قطعی نرسیدیدم و اگر با یک اسپانسر خوب به نتیجه رسیدیم که هیچ اگر نه این کنسرت را به صورت شخصی برگزار می‌کنیم.

لازم به یادآوری است که ریستال بزرگ پیانو توسط فریدون ناصحی در روز ۲ اسفند ماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/