مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره موسیقی جوان ، شب گذشته 27 شهریورماه با معرفی برترین‌های رشته‌های مختلف با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان سرشناس عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران در حالی برگزار شد که آغازگر آن اجرای زیبایی از پویا سرایی با صدای وحید تاج بود.

برترین‌های هفتمین جشنواره موسیقی جوان:

رقابت تنگاتنگ کمانچه نوازان

هیئت داوران این جشنواره، در گروه الف(10 تا 15 سال) شاخه کمانچه نوازی به ترتیب کیهان فتحی خلف بادام از شهریار، میانا عالمی از ساری و سارا کنگرلو از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کرد.

در رده سنی ب(16 تا 21 سال) شاخه کمانچه نوازی نیز هیئت داوران تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را به سهیل فدایی از سمنان به عنوان نفر اول، سید ابراهیم علی حسینی از کاشان برای کسب مقام دوم و عنوان سوم این بخش را مشترکا به بنیامین ناصری دیمان و سارا هستی هر دو از تهران اهدا کرد.

در رده سنی ج(22 تا 27 سال) بخش کمانچه نوازی نیز هیئت داوران عنوان اول را به طور مشترک به المیرا مردانه و چکاد فشارکی هر دو از تهران، عنوان دوم را به سید مهبد نبوی تهرانی از آمل و عنوان سوم را مشترکا به سید احسان حسینی و مهرزاد اعظمی کیا هر دو از اصفهان اهدا کرد.

عودنوازی دو برنده کم داشت

لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را در گروه سنی ب(16 تا 21) شاخه عود نوازی به ترتیب یاسمین شاه حسینی از تهران، آریا لطیف پور از تهران و بهادر قدیمی از کرج عناوین اول تا سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

در رده سنی ج(21 تا 27 سال) شهریار جعفری از سمنان عنوان دوم و ایمان عینی خراسانی از رشت عنوان سوم شاخه عود نوازی را از آن خود کردند. این در حالی است که هیئت داوران در این بخش کسی را شایسته دریافت عنوان اول ندانست.

در رده سنی الف(10 تا 15) نیز هیئت داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را حائز کسب رتبه ندانست. قانون نوازان 22 تا 27 سال فقط نفر اول داشتند

در بخش تکنوازی ساز قانون در رده سنی الف (10 تا 15سال) تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به سید پارسا میراسدی از تهران به عنوان رتبه اول، تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به ستایش حامدی از تهران به عنوان رتبه دوم و تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را آیناز راثی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

هیات داوران در بخش تکنوازی قانون در رده سنی ب (16 تا 21سال) هیچ یک از شرکت کنندگان را حائز رتبه نخست ندانستند و تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به گلناز ادیب از تهران به عنوان رتبه دوم و یاسمن بیاتی از تهران به عنوان رتبه سوم اهدا کردند.

در رده سنی ج(22 تا 27سال) تکنوازی قانون داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان با اهدای تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی ، آفرین سادات نظری جو از تهران را به عنوان رتبه اول انتخاب کردند همچنین در این بخش هیات داوران هیچ شرکت کننده ای را حائز مقام دوم و سوم ندانستند.

تکنوازان سنتور تاختند

در این بخش بر خلاف برخی دیگر از رشته ها علاوه بر انتخاب 9 نوازنده برتر ، داوران نوازنده نوجوان این بخش را نیز شایسته تقدیر دانستند.

در بخش تکنوازی سنتور هفتمین جشنواره موسیقی جوان 9 تکنواز در سه رده سنی الف، ب و ج برگزیده و یک نوازنده تقدیر شد.

در بخش تکنوازی سنتور در رده سنی الف(10 تا 15 سال)با اهدای تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، کاوان کریمی از تهران را حائز رتبه اول، امیرعلی خلیلی تهرانی از تهران را حائز رتبه دوم و سیده مهسا سیدخاوری لنگرودی از قم را حائز رتبه سوم دانستند.

در بخش تکنوازی سنتور رده سنی ب(16 تا 21 سال) هیات داوران تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به محمد صانعی مقدم از تهران به عنوان رتبه دوم اهدا و به طور مشترک تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به علیرضا حاجی علی شیر از تهران و پارسا فردوسی از کرج اهدا کردند. هیات داوران همچنین در این بخش شرکت کننده ای را حائز رتبه اول ندانستند.

در رده سنی ج (22 تا 27 سال) تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به کژوان ضیاء الدینی از تهران به عنوان رتبه اول، سید حمید فروزان ابراهیمی از تهران به عنوان رتبه دوم و وصال صالحیان از سمنان به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.

هیات داوران در بخش تکنوازس ساز سنتور رومینا ماهر از سمنان را در رده سنی الف، به خاطر سن کم و توانمندی در نواختن ساز سنتور شایسته تقدیر دانستند.

سه تار نوازانی که ستاره شدند در این بخش هیات داوران در بخش تکنوازی سه تار رده سنی الف (10 تا 15 سال) هیات داوران تندیس نقره ای ، لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به طور مشترک به محمد امین ملایی از تهران و همایون محمدی از کرمانشاه به عنوان رتبه دوم اهدا کردند.

همچنین تندیس نقره ای ،لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به طور مشترک به بهراد بنایی از تهران و وحید فیض آبادی از تهران برای کسب عنوان سوم اهدا کردند. داوران در این بخش هیچ شرکت کننده ای را حائز رتبه نخست ندانستند.هیات داوران در این بخش هیچ یک از شرکت کنندگان را حائز رتبه اول ندانستند.

در رده سنی ب (16 تا 21 سال) تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه داوران به طور مشترک به نازنین اتابکی از کرمانشاه و امیررضا پاک نژاد از تهران به عنوان رتبه دوم و رامیز اسمعیلی گوگ تپه از اردبیل به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.همچنین هیات داوران در این بخش هیچ شرکت کننده ای را حائز رتبه نخست ندانستند.

در رده سنی ج(22 تا 27 سال) هیات داوران میثم جهانی اسد از اسد آباد را حائز کسب رتبه اول، بهرنگ حکیمی پور از کرج و رامین روشندل از تهران را مشترکا حائز کسب رتبه دوم و کیارش خداشناس از کرج و روناک محرابی نسب از تهران را مشترکا حائز کسب رتبه سوم دانستند و تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه خود را به این نوازندگان اهدا کردند.

آوازخوانان 15 تا 21 سال رتبه اول نداشتند

در رده سنی الف(15 تا 21 سال) شاخه آواز هفتمین جشنواره موسیقی جوان به ترتیب امین جباری کلخوران از تهران و صادق روغنی از دزفول به عنوان نفرات دوم و سوم، تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را دریافت کردند. هیات داوران در رده سنی الف شاخه آواز هیچ شرکت کننده ای را شایسته دریافت عنوان اول ندانستند.

در رده سنی ب(22 تا 27 سال) شاخه آواز نیز هیات داوران به ترتیب محمود صالحی از آمل، علی رضا جعفرزاده قهدریجانی از تهران را به عنوان نفرات اول و دوم و پویان عبدی راد از آمل و بهنام محمودی چمه از کرمانشاه مشترکا عنوان سوم این بخش را کسب کردند.

کمانچه نوازان برتر

در بخش کمانچه نوازی؛ در گروه الف(10 تا 15 سال) شاخه کمانچه نوازی به ترتیب کیهان فتحی خلف بادام از شهریار، میانا عالمی از ساری و سارا کنگرلو از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کرد.

در رده سنی ب(16 تا 21 سال) شاخه کمانچه نوازی نیز هیئت داوران تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را به سهیل فدایی از سمنان به عنوان نفر اول، سید ابراهیم علی حسینی از کاشان برای کسب مقام دوم و عنوان سوم این بخش را مشترکا به بنیامین ناصری دیمان و سارا هستی هر دو از تهران اهدا کرد.

در رده سنی ج(22 تا 27 سال) بخش کمانچه نوازی نیز هیئت داوران عنوان اول را به طور مشترک به المیرا مردانه و چکاد فشارکی هر دو از تهران، عنوان دوم را به سید مهبد نبوی تهرانی از آمل و عنوان سوم را مشترکا به سید احسان حسینی و مهرزاد اعظمی کیا هر دو از اصفهان اهدا کرد.

نی نوازان

هیات داوران این جشنواره در رده سنی الف(10 تا 15 سال) و در شاخه نی نوازی، به ترتیب رضوان پور اسماعیلیان گهرتی از آباده و لاله عباسی از ساری را شایسته کسب عنوان ها اول و دوم معرفی کرد.

هیات داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان هیچ یک از شرکت کنندگان این بخش را شایسته دریافت عنوان سوم ندانست. در رده سنی ب(16 تا 21 سال) این شاخه نیز به ترتیب مهران قاسمی فلاورجانی از فلاورجان، حسام رایگان از قزوین و سیاوش محمدی نودهی از کرج عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

هیات داوران این جشنواره در رده سنی ج(22 تا 27 سال) نیز به ترتیب سید علی حسینی آقا بابایی از قزوین، محمد نقوی از مشکین شهر و سیاوش اسدپور از شهریار را به عنوان نفرات اول تا سوم شاخه نی نوازی معرفی کرد.

پدیده ای به نام تارا

تارا پیراینده تارنواز 11 ساله همدانی از سوی هیات داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان به عنوان پدیده و ستاره دوره هفتم این جشنواره معرفی شد.

تارا پیراینده ضمن کسب عنوان اول شاخه تار نوازی گروه سنی«الف(10 تا 15سال)» به عنوان پدپده جشنواره نیز معرفی شد.

این جایزه نقدی خود را که به مبلغ دو میلیون تومان تعیین شده بود در حرکتی انسان دوستانه به کودکان سرطانی اهدا کرد. انجمن موسیقی ایران نیز جایزه ویژه ای را به این نوازنده نوجوان اهداء کرد.

هیئت داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان را حسین علیزاده، شهرام ناظری، رامبد صدیف، مجید کیانی، داریوش طلایی، محمد موسوی و علی اکبر شکارچی تشکیل می دادند.

هفتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی از 22 تا 27 شهریور با رقابت 149 نوازنده و خواننده در 8 شاخه مختلف در تالار رودکی برگزار شد.

در اختتامیه هفتمین جشنواره موسیقی جوان هنرمندانی همچون رشید وطن دوست، کیخسرو پورناظری، علی قمصری، مجید کیانی، صدیق تعریف و ... حضور داشتند.

گزارش تصویری مرتبط

پایان پیام/43