به گزارش هنرآنلاین، بهمن کاظمی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: یکی از اهداف مهم هشتمین جشنواره موسیقی نواحی احیاء فرهنگ شفاهی در عرصه موسیقی نواحی و محلی کشور است.

وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره موسیقی نواحی نگاهی خاص به موسیقی اقوام و نواحی دارد، افزود: موسیقی نواحی دارای ابعاد گسترده و ارزشمندی بوده و از ظرفیت‌های فزاینده‌ای برخوردار می‌باشد.

کاظمی ادامه داد: حضور محققان و پژوهشگران عرصه موسیقی و ورود آنها به حوزه موسیقی نواحی می‌تواند ضمن معرفی و انتقال بیشتر این سبک موسیقی به نسل‌های آینده، زمینه‌های نوین و مساعدی را در راستای شناخت بیشتر عرصه موسیقی نواحی برای مخاطبان و علاقه‌مندان ترسیم کند.

این موسیقی شناس اقوام ملل تصریح کرد: با توجه به ابعاد جغرافیا و گسترده بودن موسیقی اقوام مختلف در سراسر ایران اسلامی، برگزاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی سعی دارد پتانسیل‌های نهفته در عرصه موسیقی نواحی را برای جامعه هنری خصوصا اصحاب موسیقی و علاقه‌مندان به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: موسیقی نواحی از لحاظ محتوا و ساختار، اجماع فرهنگ‌ها و میراث ارزشمند و متنوع ایران اسلامی بوده که ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد.

این پژوهشگر موسیقی نواحی افزود: بدیهی است انتظار مخاطب از جشنواره موسیقی نواحی نباید در راستای فرهنگ شنیداری و موسیقیایی شهری باشد، زیرا یکی از اهداف و رویکردهای هشتمین جشنواره موسیقی نواحی احیاء و تاکید بر موسیقی محلی و قومی مختلف ایران اسلامی می‌باشد.

بهمن کاظمی پژوهشگر نمونه سازمان صدا و سیما (1382)،عضو سابق شورای پژوهش موسیقی سازمان صدا و سیما و مدرس دانشگاه در حوزه موسیقی اقوام و نواحی است. وی همچنین دارای مقالات و تالیفات متعددی در حوزه موسیقی نواحی و اقوام مختلف ایران دارد.

هشتمین جشنواره موسیقی نواحی 29 تا 31 اردیبهشت 1392 به دبیری بهمن کاظمی و مدیر اجرایی محسن رفیعی در تهران و کرمان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/46