سرویس تجسمی هنرآنلاین: علی محبوبی صوفیانی، نقاش و مجسمه ساز که مجموعه ای از آثار او این روزها در سه فضای مجزا در "نگارستان آن" به نمایش گذاشته شده است درباره ی این نمایشگاه با عنوان "تکرار" به خبرنگار تجسمی هنر آنلاین گفت: در اصفهان و خارج از کشور نمایشگاه های متعددی برگزار کرده ام اما این نخستین بار است که آثارم در تهران به نمایش گذاشته می شود، به همین دلیل بخشی از آثار ارائه شده متعلق به دوره های قبلی تجربه های تجسمی من است که به درخواست گالری و برای نمایش پیشینه ی هنری من در معرض دید مخاطب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این بخش در "گالری آن دو" است و شامل مجموعه ای است از سنگ ها و موکت ها که متعلق به نمایشگاهی است که در گالری متن امروز اصفهان در اسفند ماه ۹۴ برپا گردید. لیکن مجموعه ای از آخرین دوره ی آثارم را در "نگارستان آن" و "بنیان نگارستان آن،هنر ایرانی" به نمایش گذاشته ام.

این هنرمند درباره ی اینکه در همه ی کارهایش از متریال های ساده و دم دستی استفاده می کند توضیح داد: از ساختار های درونی هر ابژه میتوان زیبایی را دریافت نمود و هرآنچه در پیرامون ما وجود دارد می تواند برای هنرمند از دید زیبایی شناسی منبع دریافت باشد، بنابراین موکت، منگنه،گچ و... ابژه هایی هستند که مورد توجه این دوره از تجربه هایم قرار گرفت.

محبوبی افزود: دریافتی که از طریق درک زبان ابژه(ساختارهای درونی هر ابژه) صورت می پذیرد از دید او تجربه ای ست زیبایی شناختی و او سعی دارد که این دریافت را به شیوه های تجربی خویش در منظر مخاطب نیز قرار دهد. به همین دلیل با پوشاندن سطح یک تکه موکت با تکرار سوزن های منگنه قابلیت های فرمی این تکه موکت را که از دید او زیباست برای مخاطب نیز قابل دریافت سازد و یا با صیقل دادن سنگ های رودخانه ای، زیبایی آن را به نمایش بگذارد.

وی همچنین در باره استفاده از روزنامه به عنوان متریال اصلی مجموعه آثار جدید خود نیز اظهار داشت: پیدایش فرم های آلی در یک تکه کاغذ مچاله و سپس گسترده شدن دوباره اش آغاز این دوره از کارم بود؛ می خواستم از فرم ها و شکل های آلی برای روند تصویری تجربه هایم استفاده کنم با توجه به گرانی کاغذ برای این تجربه نیاز به انبوهی از کاغذ داشتم و سراغ روزنامه باطله رفتم. اولین گام های این تجربه تصویری و دریافت شکل و فرم از طریق مچاله کردن و بازکردن روزنامه ها توجهم را به مخدوش کردن متن روزنامه ها جلب نمود، حال با این تجربه دریافت دیگری نمودم و آن مخدوش ساختن متن گرافیکی و ژئومتریک روزنامه به برش های موضوعاتی چون تیترها، متن ها، تصویرها و متن های خالی و به تکرار تکه ها را چسباندن و شاهد ایجاد جهانی دوباره که هرگز قادر به خواندن متن و تصویر نمی شویم؛ هر متن ایجاد شده سویه های متعدد را ایجاد می کند که هم ارجاعی است و هم رها شدن از ارجاعات.

علی محبوبی صوفیانی متولد بهمن ماه 1336، اصفهان است و تاکنون تجربه‌‏های بسیاری در زمینه نقاشی، مجسمه‎سازی و چیدمان داشته است. این هنرمند تا کنون آثار خود را اسپانیا، انگلیس و آمریکا به شکل انفرادی و گروهی به نمایش گذاشته است و نمایشگاه‎های گروهی و انفرادی متعددی نیز در اصفهان داشته است.

نمایشگاه "تکرار" تا 5 خرداد ماه در نگارستان آن به نشانی ونک، خیابان سئول، پلاک 40 ادامه دارد.