به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، آیین رونمایی از کتاب "مهر"، مجموعه پژوهش‌ها، مقالات و همچنین تصاویر آثار نگارگری عباس جمال پور، چهارشنبه ۲۷ آبان ماه در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

کتاب "مهر" شامل مقالات، تفکرات و پژوهش‌های جمال پور پیرامون هنرهای گوناگون و پیوندهای آن با هم است. همچنین در این کتاب تصاویر آثار نگارگری جمال پور منتشر شده است.

در مراسم رونمایی این اثر ارزشمند هنری، محمدعلی معلم دامغانی، محمدباقر آقامیری، محسن فرشاد نیا، محمدعلی رجبی، مجید مهرگان و جواد بختیاری به سخنرانی پیرامون آثار هنری این هنرمند پیشکسوت می‌پردازند.

همچنین پس از رونمایی از کتاب، نمایشگاهی از ۳۰ اثر نگارگری جمال پور در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی- هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر گشایش می‌یابد.

عباس جمال پور هنرمند پیشکسوت نگارگری و فارغ‌التحصیل هنرستان کمال‌الملک با درجه ممتاز شاگردی در نزد محمدعلی زاویه است. همچنین وی دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی سال ۱۳۸۸ نشان عالی تجسمی فجر را دریافت کرد و سال‌ها داوری دوره‌های مختلف دوسالانه‌های نگارگری را برعهده داشته است. جمال پور نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج کشور برگزار کرده است و بیش از ۲۸ سال است در زمینه انرژی هنر، فلسفه هنر، هنر و سیاست، هنر درمانی، هنر و تبلیغات و مسائلی از این دست تحقیق و پژوهش می‌کند. ‏

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند چهارشنبه ۲۷ آبان، ساعت ۱۴/۳۰ به تالار ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر (ع)، پایین‌تر از تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه کنند.

انتهای پیام/