سرویس تجسمی هنرآنلاین: پروین اصانلو هنرمند نقاش که مجموعه‌‏ای از نقاشی‎های او با عنوان "انسانم آرزوست" از 8 آبان ماه در گالری والی به نمایش در خواهد آمد، درباره این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه 13 اثر اکرولیک روی بوم به نمایش گذاشته خواهد شد. این آثار فضایی انتزاعی دارد و مخاطب انسانی را به وضوح در آنها نمی‌‏بیند هرچند در فضای این آثار اشاراتی وجود دارد که حضور انسانی در آن احساس می‎شود.

وی ادامه داد: آنچه در این نمایشگاه از انسان مورد نظر من بوده است، انسان عادی نیست و بر اساس انسان متعالی طرح‎ریزی شده است. به لحاظ اجرای تکنیکی و موضوعی اثر زمانی که کار می‏‌کنم هیچ سبک و سیاق خاصی را در نظر ندارم در عین حال به مسائل پیرامونم بسیار حساس هستم و همه آنچه از رویدادهای اطرافم می‌‏بینم به اثرم منتقل می‎کنم. برای من دنیا تنها کشور خودم نیست، وسعت گسترده‌تری دارد و تمام جهان را شامل می‎شود. جنگ و ناامنی که در دنیای امروز وجود دارد بر من تاثیر بسیار می‌‏گذارد و در حقیقت دغدغه جهانی را که در آن زیست می‎کنم در کارهای من وجود دارد.

این هنرمند نقاش درباره رنگ‎های موجود در آثارش اظهار کرد: سیاه رنگ غالب در آثار من است هرچند این سیاهی به معنای نیستی و نابودی نیست. به دنیای ناشناخته‎‏هایی که در پیرامون ما هست اشاره دارد. ما برای دسترسی به این ناشناخته‎ها تلاش می‎‌کنیم هرچند گاه موفق به این کار نمی‌‏شویم.

اصانلو همچنین درباره آثار خود گفت: در کارهای من حجم وسیعی از تخریب دیده می‌‏شود که به آنچه امروز در جهان اتفاق می‌‏افتد بازمی‌‏گردد. امروز مردمی را در جهان می‌‏بینیم که آثار تاریخی کشور خود را نابود می‎کنند، به عنوان یک هنرمند نمی‏‌توانم در مقابل چین رویدادهایی بی‎‌تفاوت باشم و این مسئل ناخودآگاه وارد کارهایم می‌شوند. به نظر من انسان معاصر بسیار تنهاست و دست به کارهایی می‎زند که این تنهایی افزایش یابد.

وی ادامه داد: البته من درد و رنج را به تنهایی در کارهایم نشان نمی‌دهم، در واقع دوست ندارم مخاطب من تنها با زشتی‎ها مواجه شود زیرا جهان نیز فقط زشت یا فقط زیبا نیست. تلاش می‌کنم فضایی دلنشین اما پر از معما ایجاد کنم زیرا معتقدم بین سیاهی و سپیدی خاکستری‎های بسیاری وجود دارد.

نمایشگاه "انسانم آرزوست" از 8 تا 26 آبان در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی پلاک 72 برگزار خواهد شد.