سرویس تجسمی هنرآنلاین: بزرگمهر حسین‎پور کاریکاتوریست و نقاش که آثارش از ۷ خردادماه در گالری راه ابریشم پارک لاله به نمایش گذاشته خواهد شد درباره این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه در حقیقت آن دسته از آثار من است که در دوسال گذشته کار شده‌اند و البته در هیچ نمایشگاهی به نمایش درنیامده‎اند.

وی افزود: کاریکاتور مطبوعاتی، نقاشی، کمیک استریپ، انیمیشن و بخشی از کاریکاتورهای من آثاری است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. در میان این آثار دو کار خیلی بزرگ وجود دارد، یکی از آن‌ها تابلو ۲۲۰ در ۱۸۰ سانتی متری "۷۲ ملت" است. این تابلو در واقع حاصل فراخوانی است که من اعلام کردم و بر اساس آن قرار بود از هرکسی که مراجعه کند نقاشی بکشم. برای این فراخوان حدود دو هزار نفر جمع شدند که من از ساعت ۳۰: ۱۵ تا ۲۱:۳۰ توانستم از پانصد نفر نقاشی بکشم. حاصل این نقاشی تابلویی شد که در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

این هنرمند درباره تابلوی بزرگ دیگر این نمایشگاه نیز اظهار کرد: تابلوی ناصرالدین شاه و چهل زن حرمسرایش، کار بزرگ دیگری است با ابعاد ۲ در ۶ متر، این کار نیز تصویری از ناصرالدین شاه را به همراه چهل زن او در حرمسرایش نشان می‌‏دهد. در واقع برای نشان دادن چنین جمعیتی به ابعاد بزرگ نیاز داشتم و در مجموع وقتی در چنین ابعادی کار می‌کنم هم احساس بهتری دارم و هم بیشتر راضی می‌‏شوم.

حسین‌پور در باره دیگر آثارش در این نمایشگاه نیز گفت: انیمیشن‌ها بخش دیگری از آثار من هستند که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد. این‌ها در واقع‌‌ همان کمیک استریپ‌های من هستند که متحرک شده‌اند و همچون ۳۰ کاریکاتوری که در این نمایشگاه خواهید دید رویکردی انتقادی دارند.

وی با اشاره به تجربه دوره‌های کاری مختلف، درباره رویکرد هنری خود توضیح داد: من در هر دوره زمانی روی بخشی از کارم متمرکز شده‎ام؛ در یک دوره به کاریکاتورهای طنز و انتقادی می‌‎پرداختم و دوره‎ای موضوعات سیاسی و تلخ را مد نظر داشتم، در دوره‎ای دیگر که شهر هرت نام داشت به محیط زیست و رابطه انسان و حیوان پرداختم که کارهای تلخی بودند. با این حال در کارهای بعدی به فضای طنز برگشتم؛ در واقع من ذهنی تنوع‌گرا دارم و روی یک خط مشخص پیش نمی‌‎روم؛ با این حال نگاه انتقادی به مردم، جامعه، مسائل سیاسی، مسائل زیست محیطی و... در کارهای من وجود دارد و در واقع این انتقاد نخ تسبیحی است که این کار‌ها را به هم وصل می‌‎کند.

نمایشگاه آثار بزرگمهر حسین‌پور با عنوان "دوساله... گوساله" از ۷ خرداد ماه در گالری راه ابریشم پارک لاله به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/