سرویس تجسمی هنرآنلاین : خسرو خسروی نقاش معاصر، درباره مجموعه جدید آثار خود که در سال ۹۴ به نمایش گذاشته خواهد شد به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: از دو سال قبل تاکنون مشغول کار روی یک مجموعه نقاشی با عنوان "بعد از باران" هستم که البته کار روی آن همچنان ادامه دارد و درباره شهر تهران است. در این مجموعه با نگاه به طبیعت بی‎جان‏‌هایی که در شهر شکل می‌‏گیرند، موضوع همیشگی طبیعت بی‏جان را با کانسپتی به نام شهر ترکیب کرده‎ام.

وی با بیان اینکه این مجموعه از دو بخش کارهای کوچک و کارهای بزرگ تشکیل شده اظهار کرد: در این مجموعه فیگور‎‌ها به آن شکلی که در مجموعه‏‌های قبلی من وجود داشت حذف شده و به اشیایی توجه کرده‌ام که تا امروز موضوع نقاشی قرار نگرفته‎اند یا حتی به نظر می‌رسد نتوانند موضوع نقاشی باشند.

این هنرمند همچنین درباره جنبه موضوعی این آثار نیز توضیح داد: می‌‎توان گفت که این آثار هم بسیار ناامیدانه و از سوی دیگر بسیار امیدوارانه هستند. در این مجموعه جدید تلاش شده با استفاده از عناصر شهری به نحوه زیست و سکونت ما در شهر توجه شود. در آثار کوچک هم به موضوع عبور و مرور شهری پرداخته شده است؛ تاکید آثار بر خط عابر پیاده است و گرچه آدم‎‌ها در حال عبور از این خط‎‌ها هستند اما ادم‌ها موضوع این مجموعه نیستند. شاید به این دلیل که عبور و مرور در شهر برای من مفهومی زیستی و مدنی دارد و من با این نگاه تلاش کرده‎ام نگاه اجتماعی موجود در آثارم در این مجموعه نیز وجود داشته باشد.

خسروی درباره نگاه متفاوت خود به طبیعت بی‎جان نیز توضیح داد: طبیعت بی‎جان یک موضوع آکادمیک در نقاشی است و تعریف مشخصی نیز دارد. در این نقاشی اجسامی چیده شده و نقاش آن‌ها را به تصویر می‌کشد. با این حال من در این مجموعه به جای اشیای معمول به سراغ اشیایی رفته‏‎ام که که در شهر وجود دارند؛ این اشیا همانطور که گفتم معمولا موضوع کار نقاشی نبوده‌‏اند و در این مجموعه از آن‌ها عناصر مفهومی جدیدی ساخته شده است.

وی همچنین درباره این موضوع که چرا از فیگورهای انسانی به طبیعت بی‌جان شهری تغییر رویه داده نیز گفت: فیگور‌ها همیشه درکارهای من بوده‌‏اند در این مجموعه نیز به شکل عابران پیاده در خیابان نمایش داده شده‎اند اما دیگر موضوع کار من نیستند. با این حال باید بگویم که در مجموعه‌های قبلی من فیگورهای انسانی حالتی بی‌جان داشته‎اند و به این ترتیب با نقاشی طبیعت بی‏جان متصل بودند و حالا در روندی معکوس اشیایی که در محیط شهری قرار دارند با برخوردی فیگوراتیو مطرح شده و موضوع کار من قرار گرفته‎اند. به هر حال آثار من در هر دوره نسبت به دوره قبل بسیار متفاوت است هرچند به شکل ضمنی همه این مجموعه‎‌ها با هم در ارتباط هستند.

گفتنی است؛ مجموعه جدید خسرو خسروی با عنوان "بعد از باران" پاییز سال ۹۴ در معرض دید علاقه‎مندان به هنرهای تجسمی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/