سرویس تجسمی هنرآنلاین : سروژ بارسقیان نقاش و مدرس هنرهای تجسمی درخصوص فعالیت‌های آموزشی‌ خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: پس از 16 سال که بر روی پروژه آموزش طراحی به شیوه متد تمرکز کرده‌ام، اکنون آن را در کارگاه‌های آموزش هنرهای تجسمی آماده بهره‌برداری می‌بینم. امیدوارم امسال شرایطی فراهم شود تا بتوانم این شیوه را در قالب یک بسته آموزشی به انتشار برسانم.

او درباره این بسته آموزشی تشریح کرد: ترکیبی از ویدئو و متن محتوای این بسته را تشکیل می‌دهد که طراحی را به عنوان پروژه‌ای مبتنی بر دانش بصری، تخیل ذهنی و تجسم به پیش می‌برد و حرکت و عمل را جایگزین شرح درس‌های غیرمنعطف و تک‌بعدی می‌کند.

این مدرس درباره اهمیت طراحی در آموزش هنرهای تجسمی بیان کرد: طراحی روح هنرهای بصری است و برای ورود به جهان هنرهای تجسمی ضروری است تا طراحی توسط هنرجویان نه تنها آموخته که ادراک شود. در حقیقت انتقال دانش و دریافت‌های تصویری از طریق یک روند سیستماتیک مبتنی بر کالبد‌شناسی عناصر امکان‌پذیر خواهد شد که نیازمند برانگیختن قوه مشاهده و تجسم به صورت توامان است و من نیز در این شیوه آموزشی بر این موارد متمرکز شده‌ام.

بارسقیان درباره ضرورت تحول در آموزش‌های هنری نیز گفت: آموزش‌های هنری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به علت تک‌بعدی بودن عملا کارآیی خود را از دست داده‌اند و دریافت هنرجویان از طراحی را به یک ماده درسی حاشیه‌ای تقلیل داده‌اند.

او افزود: کارآیی این شیوه که هنوز عنوان نهایی برای آن پیدا نکرده‌ام در طول ۱۶ سال گذشته برایم به اثبات رسیده و ان را در حقیقت عصاره عمری که در آموزش هنرهای تجسمی سپری کرده‌ام می‌دانم.

این هنرمند پیش کسوت در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برای به نتیجه رساندن و تکمیل این متد آموزشی سال‌ها است هنرجویانی که به صورت داوطلبانه در این دوه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، تعلیم داده شده‌اند و در قالب یک آکادمی آزاد تحت این سیستم به ثمر رسیده‌اند.

سروژ بارسقیان متولد فروردین ماه سال ۱۳۳۲ فارغ التحصیل هنرستان و دانشکده هنرهای زیبا، برنده جایزه هیات داوران بی‌ینال دوم تهران تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در ایران و چندین کشور دیگر از جمله فرانسه ومکزیک داشته است. او همچنین فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی متعددی ا در زمینه هنرهای تجسمی در کارنامه دارد.

انتهای پیام/