به گزارش هنرآنلاین به نقل از گالری مژده، یعقوبی در این نمایشگاه هفت تابلوی نقاشی خط با تکنیک اکریلیک بر روی بوم ارائه داده است. او در این آثار با بهره گیری از خط نستعلیق اشعار مولانا و شمس را نه تنها بر گستره‌ی بوم بلکه بر سطح دیوارهای گالری مژده به نمایش گذاشته است. از آنجا که آثار ارائه شده در این نمایشگاه از سطح بوم‌ها فراتر رفته و بخشی از دیوارها را نیز پوشش می‌دهد و امکان جابه‌جایی تمام آن‌ها میسر نیست، یعقوبی در اقدامی جالب توجه اعلام کرده که اثر مورد نظر خریداران را در مکان مورد نظر آن‌ها اجرا خواهد کرد.

او در مورد آثار تازه‌اش در این نمایشگاه گفت: در این آثار قسمتی از خوشنویسی‌ها از درون تابلو به روی دیوار می‌آید، هدفم از این کادرشکنی بیان این مطلب بود که باید به راحتی از کارهایمان دل بکنیم و بتوانیم اندیشه‌های نو را در آثاری جدید به وجود آوریم. پس از اتمام این نمایشگاه خوشنویسی‌هایی که بر روی دیوار اجرا شده اند پاک می‌شوند، بنابراین باید از آنها دل کند و به فکر اجرای اندیشه ای نو بود.

او اضافه کرد: در آثارم زندگی بشر را با سیاه مشق نشان داده ام و از آمدنمان بر روی زمین و رفتنمان در بوم هایم گفته ام، هر کسی که بر روی زمین زندگی بهتری داشته باشد، بوم زندگی اش زیباتر است. در این آثار برای بیان نور از رنگ سفید و برای پلیدی سیاه را انتخاب کرده ام و انسان را در تلاطم بین سیاهی و سفیدی نشان داده ام.

او برخلاف اکثر هنرمندان که تعصب خاصی بر روی آثارشان دارند، در این نمایشگاه با ارائه آثاری که قسمتی از آن بر روی دیوار نقش می بندد و پس از اتمام نمایشگاه از روی دیوار پاک می شود، به این مطلب اشاره دارد که نباید به این آثار دل بست و باید آن را رها کرد. از نظر او هنر باید دیده شود، هنر در انحصار هنرمند نیست و باید با مخاطبان نقد شود و بوسیله احساسات آنها بیان شود.

یعقوبی در تابلوهایش از اشعار مولانا و شمس بهره گرفته زیرا اشعار این شعرای بزرگ افراد را به دیدار حضرت دوست دعوت می کند، همچنین در آثارش علاوه بر رنگ های سیاه و سفید، از تونالیته رنگ های طلایی و کرم مدد گرفته، او معتقد است: رنگ های روشن تلالو دار ارتباط مستقیمی‌ با منبع الهام گیری وی در این مجموعه که خداوند است دارد و رنگ تیره نشان از هرچیزی به غیر خدا است .

او این اشعار را با خط نستعلیق به صورت خوانا بر روی بوم آورده، اما کمپوزیسیون آثار و در هم رفتن بعضی کلمات خواندن آن ها را کمی سخت کرده است، یعقوبی در این مورد گفت: وقتی مخاطبان کمپوزیسیون تابلوها را نگاه می کنند و برایشان جالب است، سعی می کنند آن را بخوانند، اگر در این آثار ساده نویسی کنیم، افراد آن را نمی خوانند و به سادگی از کنار آن ها می گذرند اما من سعی کردم این اشعار به صورتی بر روی تابلوها نقش ببندند که مخاطب به دنبال خواندن آنها باشد، از من سوال کند و پس از فهمیدن آن، ملکه ذهنش شود.

او افزود: چهارچوب انسان ها ذهن آنهاست، انسان می تواند ذهنش را به اندازه جهان هستی وسعت دهد، به همین دلیل من کادر را در تابلوهایم شکستم که نشان دهم دیگر نباید به این شکل نگاه کرد و می توان فراتر از آن را دید.

عین الدین صادق زاده خوشنویس پیشکسوت درباره نمایشگاه نقاشی خط "سخن های نهان" گفت: هر قاب کلمه، کلمه ها را می آراید، درون را از بیرون می آکند، بیرون را به درون می آورد، تا تن هر حرف هم نشین تن های دیگر گردد ...

مهدی فلاح خوشنویس صاحب نام در مورد آثار یعقوبی گفت: استعداد درخشان یعقوبی در خوشنویسی و پایبندی خاص او به سنت و مدرنیسم، مرا بر آن باور داشت که ایشان از استعداد های خوش اندیش و خوش دست خوشنویسی خواهد بود و آینده ای روشن و پر از موفقیت در پیش رو خواهد داشت. کیارش یعقوبی که با ارتباط گسترده و بررسی و شناخت کافی و بهره جویی از تجارب پیشینیان و معاصرین سالهاست که خوش می نویسد، در خطوط کلاسیک و نقاشی خط از امید های بسیار خوب و نوگرا و خلاق جامعه خوشنویسی خواهد بود.

کیارش یعقوبی از سال 1369 فعالیت هنری خود را در زمینه خوشنویسی کلاسیک آغاز و از سال 1380 تا کنون در زمینه نقاشی خط فعال است. نمایشگاه نقاشی خط "سخن های نهان" ششمین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می شود، او تا کنون در بیش از 20 نمایشگاه گروهی در ایران ، امارات، بحرین، قطر و ... حضور داشته است.

نمایشگاه نقاشی خط های "سخن های نهان" در گالری مژده دایر است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از این آثار در گالری مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک 27، واحد یک دیدن نمایند.

انتهای پیام/