بابک رشوند در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: نورا عنوان دومین نمایشگاه نقاشی خط من است که دراین نمایشگاه 9 نقاشی خط که در یک سال اخیر خلق کرده‌ام را به نمایش گذاشته‌ام. نقاشی خط های این نمایشگاه از 3 مجموعه‌ای شب، رویاها و چهره‌ها انتخاب شده است.

او درباره چگونگی همکاری‌اش با موسسات خیریه در برپایی این نمایشگاهش گفت: من همواره درنمایشگاه‌های گروهی که در حمایت از بیماران خاص برپا می‌شود، شرکت می‌کنم و این بار نیز به پیشنهاد مدیر گالری سیحون تصمیم گرفتم که دومین نمایشگاه انفرادی‌ام را درحمایت از بیماران سرطانی برپا کنم.

رشوند درباره قیمت‌گذاری آثار و درصدی که به محک و دهش پور اختصاص داده می‌شود گفت: آثار این نمایشگاه از 7 تا 9 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است که تاکنون 7 اثر از این مجموعه به فروش رفته است و براساس صحبت‌هایی که با گالری کرده‌ایم، 50 درصد فروش به این موسسات اختصاص داده شده است.

او درباره روی آوردنش به هنر نقاشی خط گفت: من نقاشی و خوشنویسی را از سال‌های گذشته به صورت جداگانه دنبال می‌کردم، تا اینکه تصمیم گرفتم از سال ۷۶ با تلفیق این دو هنر، نقاشی‌خط را به صورت حرفه‌ای دنبال کنم. نقاشی‌های من به سبک رئال بودند و در کنار آن‌ها طراحی و تصویرسازی را هم دنبال می‌کردم. از طرف دیگر چون پدرم خوشنویس بود، این هنر را به صورت کلاسیک آموختم و بعدها به گرایش‌های نوین آن روی آوردم.

او افزود: من گرافیک را به صورت آکادمیک آموخته بودم و تصمیم داشتم از ظرفیت‌های آن در کارهایم استفاده کنم و مبانی سواد بصری را در آثارم مورد توجه قرار بدهم. در آثار من بخش خوانایی نوشتار مهم نیست و نمی‌خواستم دنباله‌رو هنرمندان سبک آوانگارد نقاشی‌خط باشم؛ بلکه دوست داشتم کارهایم سبک منحصربه‌فردی داشته باشند و امضای خاص خودم را پای کارهایم بگذارم.

رشوند درباره چگونگی پرداختنش به خط در آثارش گفت: نقاشی خط های من گویی حس حال خودم را دارند و در نقاشی خط ها هرگز درپی نوشتن متن یا کلمه‌ای نمی‌گردم تا بنویسمش، بلکه تنها در پی حسم هستم که آن را بنگارم.

او افزود: من رنگ‌ها را شگفت‌انگیزترین امکان برای نمایاندن همه چیز می‌دانم، از زندگی تا رویا و هر آن چه در این هر دو هست. اکنون بر بوم‌هایم رنگ‌ها را از هر زاویه‌ای به گونه‌ای متفاوت می‌بینی و بستگی دارد در کجا ایستاده باشی و چگونه بنگری. همان گونه که زیبایی‌های زندگی و هر چه هست به زاویه نگاه ما بسته است تا کجا ایستاده‌ایم و چگونه می‌نگریم.

رشوند درباره نمایشگاه‌هایی که در سال 93 حضور خواهد داشت گفت: در ماه آپریل یک اثرم در حراج بونامز شرکت داده خواهد شد.

بابک رشوند متولد 1358 است. او کارشناس ارشد گرافیک است و تاکنون دو نمایشگاه انفرادی برپا کرده است و در بیش از 20 نمایشگاه گروهی در پاریس، مسکو، دبی، لندن شرکت کرده است.

انتهای پیام/ 320