به گزارش خبرنگارتجسمی هنرآنلاین؛ نشست خبری سومین نمایشگاه سرو نقره ای با حضورعلی رشیدی و مهدی سعیدی دبیر سومین نمایشگاه سرو نقره ای در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد. علی رشیدی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک نیز گفت: سرو نقره‌ای یکی از شاخصه‌های انجمن طراحان گرافیک ایران است که با 15 سال سابقه فعالیت بیش از 1200 عضو دارد و مقتدرترین انجمن هنری کشور است که بدون کم و کاست و حاشیه به فعالیت حرفه‌ای خود بپردازد.

وی افزود: ما 15 سال است که در حال کار کردن در انجمنی هستیم که به عقیده ما تنها یک محفل برای دور هم بودن نیست. انجمنی که زنده‌یاد مرتضی ممیز آن را پایه نهاد و بعد از این سال‌ها به اینجا رسیده است.

رشیدی با بیان این مطلب که نمایشگاه سرو نقره‌ای ویترین انجمن طراحان گرافیک است و حاصل فعالیت دو سال اخیر انجمن طراحان گرافیک را به نمایش می گذارد.

به گفته رشیدی؛ نمایشگاه سرو نقره‌ای یکی از مهمترین رویدادهای تجسمی کشور به دلیل گستردگی و تعداد شرکت‌کنندگان آن است و بخش عمده آثار سومین نمایشگاه سرو نقره‌ای مربوط به طراحی فونت است.

وی با بیان این مطلب که در این نمایشگاه همچنین برای ایجاد فرصت شغلی برای گرافیست‌های جوان در نمایشگاه کارگاه کسب و کار برگزار خواهیم کرد و در ایام نمایشگاه از 300 شرکت بزرگ دعوت کرده‌ایم که در نمایشگاه به شکلی حضور داشته باشند تا زمینه تعاملی میان گرافیست‌ها و تولیدکننده به وجود بیاوریم.

رئیس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک همچنین افزود: در نمایشگاه سرو نقره‌ای شرایطی برای تعامل و دوستی حتی میان کشورهایی که در عرصه بین المللی با هم مشکل دارند را نیز فراهم کرده‌ایم.

به گفته رشیدی برای برگزاری نمایشگاه سرو نقره‌ای از هیچ سازمان و نهادی کمک مالی دریافت نکرده‌اند.

مهدی سعیدی دبیر سومین نمایشگاه سرو نقره‌ای سوم آبان ماه درخانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد و مراسم اهدای جوایز نیز روز چهارم آبان ماه در موزه امام علی (ع) برپا خواهد شد و برگزاری کارگاه آموزشی طارق عتریسی در خانه هنرمندان و سخنرانی استفان زاگمایستر طراح برجسته اتریشی از جمله برنامه‌های این دوره هستند.

به گفته سعیدی؛ شورای برنامه‌ریزی جشنواره متشکل از فرزاد ادیبی، اونیش امین‌الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، مهدی سعیدی، کوروش قاضی‌مراد، مریم کهوند و ساعد مشکی تشکیل می دهند.

وی افزود: در این دوره 2630 اثر از 332 طراح درهشت بخش به دبیرخانه ارسال شد که هیات انتخاب دوسالانه پس از داوری این آثار که هفت روز طول کشید ، 744 اثر از 164برای نمایشگاه سرو نقره‌ای انتخاب شدند. شهرزاد اسفرجانی، بهراد جوانبخت، اسد چهره‌پرداز، پدارم حربی، علی خورشیدپور، مریم عنایتی و مجید کاشانی داوری این آثار را برعهده داشتند.

دبیر نمایشگاه سرو نقره‌ای افزود: هیات داوران جشنواره نیز شامل مصطفی اسداللهی، کوروش پارسانژاد، بیژن جناب، فرشید مثقالی و مرتضی محلاتی هستند یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه آثار را داوری خواهند کرد و در روز اختتامیه نیز برگزیدگان معرفی می‌شوند.

سعیدی همچنین ازاضافه شدن بخش طراحی فونت فارسی در سومین دوره این دوسالانه خبر داد، گفت: طراحی فونت فارسی یکی از پرکاربردترین بخش‌های گرافیک در ایران است که برای اولین بار در طول تاریخ گرافیک کشور به پیشنهاد هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک برآن شدیم که بخش ویژه طراحی فونت فارسی را نیز در جشنواره بگنجانیم که دبیری این بخش نیز بر عهده من است و همزمان با سرو نقره ای نمایشگاهی از آثار این بخش در موزه امام علی از سوم تا نهم آبان ماه برپا می شود.

سعیدی ادامه داد: در این بخش 170 اثر به دستمان رسید. این بخش را طوری طراحی کردیم که فقط اعضای دائم انجمن در آن شرکت نکنند بلکه همه طراحان فونت فارسی امکان حضوردر این بخش را داشته باشند.

فرزاد ادیبی، اونیش امین‌الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، کوروش قاضی مراد،‌مریم کهوند و ساعد مشکی به عنوان شورای برنامه‌ریزی بخش طراحی فونت فارسی جشنواره سرو نقره‌ای و نیز از طارق عتریسی ، مصطفی اوجی، صداقت جباری، دامون خانجان‌زاده و مسعود سپهر به عنوان هیات داوری این بخش دوسالانه هستند. همچنین در این مراسم سه پوستر از استفان زاگمایستر طراخ اتریشی رونمایی شد.

انتهای پیام /

320