نیکو ترخانی یکی از عکاسان شرکت کننده در فستیوال عکس دهلی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این فستیوال به اهتمام بنیاد هبیتت و مرکز نظر و مشاوره دکتر الکا پاندی برگزار شده زمینه ای را برای پیوند گالری های هند با نهادهای مختلف اقصی نقاط جهان را دنبال می کند.

به گفته وی؛ از جمله مراکز شرکت کننده در این دوره می شود به کونیاکی ایتو ژاپن، بنیاد برسون فرانسه، نایم تامانگ نپال، جمعیت ملی اسلامی پاکستان، انستیتو هنر ایتالیا و مراکز فرهنگی از پرو و اکوادور اشاره کرد.

فستیوال عکس دهلی از جمعه پنجم مهر ماه 1392 آغاز به کار می کند وهمزمان با این فستیوال مجله پیکس در همکاری با گالری محسن آثاری از عکس ایران را در استیتو گوته دهلی نمایش می دهد.

ترخانی درباره چگونگی شرکت عکاسان ایرانی در این رویداد گفت: برگزار کنندگان این رویداد با ارسال فراخوان این فستیوال از هنرمندان ایرانی برای شرکت در این رویداد عکاسی دعوت کردند که این آثار به انتخاب رهاب الانا گرد آوری شده است و هدف از دعوت از عکاسان ایرانی؛ معرفی چهره ای معاصر از عکس ایران عنوان شده است.

به گفته این عکاس؛ البته پیش از این مجله پیکس که فصل‌نامه‌ای موضوعی است و با حمایت انیستیتو گوته آلمان در هند منتشر می‌شود؛ هشتمین شماره خود را به عکس های 14 عکاس ایرانی اختصاص داده بود که این عکس ها در گالری محسن در معرض دید علاقمندان قرار گرفتند.

عکاسان شرکت کننده در این رویداد نیز همان هنرمندانی هستند که از سوی مجله پیکس با انتشار عکس هایشان، بخشی از جهان عکاسی شان معرفی شده بود. اما عکس هایی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد، با آنچه در مجله منتشر شده است تا حدودی متفاوت است. هر عکاس برای این نمایشگاه امکان ارائه شش تا 12 عکس را داشته است.

در این مجموعه قطعاتی از بابک کاظمی، مجید سعیدی ،آرش فشارکی ،آزاده اخلاقی ، غلامرضا یزدانی ، رضا ناجی ، علی ناجیان، رامیار منوچهر زاده، نیکو ترخانی، داریوش کیانی و کاوه بغدادچی به روی دیوار می رود. همچنین هشتم مهرماه نشست عکس با حضور بابک کاظمی و آزاده اخلاقی در محل انستیتو برگزار خواهد شد.

"به روایت یک شاهد عینی" از آزاده اخلاقی، "راهی به دنیای درون آن‌ها" از کاوه بغدادچی، "خروج شیرین و فرهاد" از بابک کاظمی، "مربع سکوت" از داریوش کیانی، "تهران" از رضا ناجی، "ما در جامعه‌ای پارادوکسیکال زندگی می‌کنیم" کار مشترک علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده، "زندگی در جنگ" از مجید سعیدی، "برداشت دوم" از مهرداد عسگری طاری، "در سومالی" از مهدیه میرحبیبی، "خاطرات داخلی" از آرش فشارکی، ""Repulsion از عطا محمدی، ""Me-ror از نیکو ترخانی و "پشت در‌ها" از غلامرضا یزدانی مجموعه‌های منتخب هیات ارزیابی و سردبیران مجله‌ی PIX برای شماره‌ ویژه‌ ایران هستند.

مجله عکس پیکس؛ در هر شماره خود، مفهومی را کاوش می‌کند و به بینندگان و مخاطبان امکان می‌دهد تا ذهنیت عکاس و فریم‌بندی زمان و مکان دوربین را به چالش بکشند.

فستیوال جهانی عکس دهلی‌نو از پنجم تا ۱۹ مهرماه ۹۲ به نمایش گذاشته شوند. آئین رسمی رونمایی از هشتمین شماره‌ مجله نیز جمعه ۲۹ شهریورماه سالجاری در محل شعبه انیستیتو گوته در شهر دهلی‌نو برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

320