پری‌یوش گنجی، هنرمند نقاش نوگرا درگفت‌وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول نقاشی روی مجموعه جدیدم که متاثرازآب شکل گرفته، هستم. البته این نقاشی‌ها در ادامه مجموعه‌های پیشینم شکل گرفته اند.

وی درباره زمان نمایش نقاشی‌های اخیرش افزود: من همواره در فاصله زمانی سه ساله آثارم را به نمایش می‌گذارم. از این‌رو با توجه به نمایشگاهی که اواخر سال گذشته در زیرزمین دستان داشتم؛ نمایش مجموعه جدیدم به دو سال آینده موکول می‌شود.

همواره نقاشی‌های پریوش گنجی بر روی بوم‌های بزرگ جان می‌گیرند؛ این مجموعه نیز همچون مجموعه‌های اخیرش بر روی بوم‌ها بزرگ شکل گرفته‌اند وگنجی علاقه بسیاری دارد که نقاشی هایش را برخلاف برخی از هنرمندان معاصر لایه به لایه خلق کند. او برای خلق یک نقاشی گاه هفت لایه رنگ را بر روی هم می‌گذارد تا آن چیزی که در ذهن‌اش است بر روی بوم جان گیرد.

پری‌یوش گنجی در طول زندگی حرفه‌ای خود دوره‌های گوناگونی را پشت سر گذاشته است. با هنرهای بصری و اندیشگی شرق و غرب به خوبی آشناست و عناصر هنرهای بصری ایرانی، در کارش حضور دارد. ضمن اینکه به جهانی بودن هنر عمیقا اعتقاد دارد، گستره آثارش گواهی می‌دهد که شهروند تمامی سیاره است. شهروندی که همواره از زاویه یک هنرمند ایرانی به جهان می‌نگرد و فرزند خلف این جغرافیاست.

گنجی همچنین یک دوره ویژه طراحی پارچه و لباس در موسسه ماه مهر برپا کرده است. او درباره این دوره می‌گوید: این دوره پنج ترم طول می‌کشد و با هر یک از هنرجویان به صورت مستقل کار می‌شود و سطح مقدماتی این دوره شامل طرح برای روسری و یا شال با استفاده از موتیف‌های موزه ایران باستان و طرح پارچه با راپورت بندی با استفاده از طراحی خطوط محیطی گل و گیاه است.

پری‌یوش گنجی درسال ۱۳۲۴ در تبریز متولد شده است. اخیرا بنیاد فرهنگی ژاپن گنجی را به عنوان نماینده خود در ایران برگزیده است. او هنرآموخته هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران ۱۳۴۵ است و تحصیلات خود را در رشته نقاشی از دانشکده هنر سنت مارتین لندن ۱۹۶۸ودانشکده هنر سر جان کاس لندن ۱۹۶۹میلادی، دانشکده هنر چلسی ۱۹۷۴میلادی، دانشکده هنرهای زیبا، بوزار پاریس ۱۹۷۶میلادی ادامه داده است.

وی سابقه تدریس در دانشگاه الزهرا، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز میراث فرهنگی و موسسات آموزشی هنری آزاد را نیز در کارنامه خود دارد.

گنجی همچنین تحقیقاتی بر روی کاشی‌های دوره صفویه در اصفهان، انگلستان1۹۷۴، تاثیر نقش‌های ساسانی بر طرح‌های کیمونو از طریق جاده ابریشم ۱۹۹۶ (بورس تحقیقات تطبیقی هنر یونسکو ) انجام داده است. او همچنین نمایشگاه‌های متعددی در ایران و ژاپن، آلمان، آمریکا، عربستان، کویت، فرانسه،‌ ازبکستان و کشورهای آسیای میانه برپا کرده است.

انتهای پیام/320