به گزارش هنرآنلاین، محمود شالویی در نخستین نشست خبری بعد از تصدی پست مدیر کلی اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با تاکید بر این که تعاملش با رسانه‌ها تعاملی عادلانه است، بیان داشت: به این مسئله اعتقاد راسخ دارم و مطمئنم که به تحقق می‌پیوندد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع اصفهان در حوزه علوم اسلامی اظهار داشت: اصفهان از روزگاران کهن جایگاه دیرینه‌ای در علوم اسلامی داشته و تمدن بزرگ این شهر با عرفان، معنویت، علم و هنر آمیخته شده و از همین رو است که باعث شده اصفهان در همیشه تاریخ برجسته باشد و چشم‌های زیادی به این شهر دوخته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تاریخ حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: حوزه علمیه اصفهان سه دوره طلایی را به خود دیده است که دوره اول از آغاز اسلام تا صفویه است. دوره دوم از صفویه تا پایان قاجار را در برمی‌گیرد و دوره سوم از انتهای قاجار تا اکنون استمرار دارد که در هر سه دوره اصفهان محل حضور عالمان برجسته‌ای بوده که شعشعه‌های حضور پربارشان تا امروز در این شهر تلالو دارد.

وی در خصوص برگزاری نخستین همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: خوشحالم که حضورم در اصفهان با برگزاری اولین وره این همایش همزمان شده و یقین دارم که جایگاه اصفهان در حوزه علوم دینی این چنین همایش‌هایی را می‌طلبد.

گفتنی است نخستین دوره همایش نام آوران حوزه علمیه اصفهان مشتمل بر بزرگداشت ۱۴ نام آور حوزه علمیه اصفهان ۵ خرداد در سالن مجمع جهانی اهل بیت اصفهان برگزار می‌شود. انتهای پیام/62