سرویس تئاتر هنرآنلاین: امین دلپذیر با اشاره به فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایش "تابستان یخی" را اواخر آبان‌ماه در سالن اصلی نیاوران به صحنه خواهم برد. مارال فرجاد، بهراد خرازی، ناصر آویژه، پریسا نقدی‌زاده و مهرداد بهزاد در این نمایش نقش‌آفرینی خواهند کرد.

او بیان کرد: تلاش من بر آن بود تا رویکرد متفاوتی نسبت به کارهای کودک و نوجوان داشته باشم، کارهایی که در این حوزه انجام می‌شود بیشتر شبیه اجراهای فرهنگسرایی است که تنها می‌خواهند لحظات شادی را برای کودکان ایجاد کنند.

دلپذیر عنوان کرد: موضوعات مهمی در این حوزه وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت؛ در این نمایش به جدایی عاطفی میان خانواده‌ها و تاثیراتی که بر کودکان می‌گذارند را مورد توجه قرار دادیم. ما واژه طلاق را به کار نمی‌بریم تنها در مورد سردی رابطه‌ها و تاثیرات آن برای مخاطبان خاص‌مان حرف می‌زنیم.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: در این اثر تمام کوشش خود را به کار برده‌ایم که تمام کارها حرفه‌ای باشد؛ به همین دلیل تمام بازیگران باتجربه که کارنامه قابل توجهی در این حیطه دارند را انتخاب کردیم. کیفیت کار برای‌مان بسیار مهم است. این نمایش اولین کار کودک و نوجوان است که در سالن اصلی تالار نیاوران به صحنه می‌رود.

دلپذیر در پایان خاطرنشان کرد: شخصیت‌های فانتزی مانند پرستو، پنگوئن و... در نمایش وجود دارند که مانند کاراکترهای معمولی که همیشه آنها را می‌بینیم نیستند. تفاوت در شخصیت‌پردازی آنها فاحش است و به صورت انسان‌های حیوان‌نما دیده می‌شوند.