به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پوستر یازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی را سعید انصاریان طراحی کرده است.
این پوستر روز گذشته با حضور مهدی شفیعی ، دکتر محمود عزیزی ، مسئولان فرهنگی و هنری استان و شهر بجنورد و اعضا ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی رونمایی شد.

نشست شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی برگزار شد

شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با حضور دکتر محمود عزیزی دبیر این جشنواره، محمد رضا صالحی استاندارخراسان شمالی، پرویزی استاندار خراسان جنوبی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی ، حسین ثابت قدم وحید مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی و اعضای ستاد جشنواره برگزار شد.

دبیریازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این جلسه گفت: اقدامات برگزاری یک جشنواره مطلوب در استان فراهم شده است و بخشی از فعالیت ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی است.

دکتر محمود عزیزی اظهار داشت: ضرورت دارد تا برای برپایی جشنواره ای در خور شأن امام رضا (ع) همه بسترها را فراهم کنیم و ویترین خوبی از این جشنواره برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.

وی به حضور گروه های فعال و ویژه در این جشنواره اشاره کرد و افزود: هنرمندان شاخص در این جشنواره حضور خواهند داشت که این امر می طلبد تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها شرایطی فراهم آوریم تا برای شرکت و حضور هنرمندان در جشنواره سال های آینده ایجاد رغبت کند.

عزیزی به تبلیغات سطح شهر اشاره و اذعان داشت: باید ویترین فعالیت های یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی طوری باشد که آورده جشنواره به خوبی در آن ملموس باشد.

استاندار خراسان شمالی هم درادامه این جلسه شناساندن استان خراسان شمالی را محور اصلی فعالیت های خود دانست و افزود: جشنواره سراسری تئاتر رضوی بستر عظیمی برای شناساندن این استان به تمام جهان است .

محمد رضا صالحی اظهار کرد: برای برپایی جشنواره تئاتر رضوی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و آمادگی خود را برای برپایی هرچه بهتر و باشکوه تر این جشنواره اعلام می کنیم.

وی تاکید کرد: می بایست برای هم افزایی و جلوگیری از تقابل ها تلاش کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه به برگزاری موفق جشنواره تئاتر رضوی در سال های گذشته در استان خراسان شمالی اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی های برجسته جشنواره در این استان، داشتن تماشاگر پویا و وجود انبوه علاقمندان به موضوعات رضوی است.

مهدی شفیعی اظهار کرد: ضرورتی که تولید نمایش های دینی برای ما دارد، ایجاد خوراک معنوی و تماشاچی علاقمند است که این امر با همت هر چه بیشتر مسئولین استان محقق خواهد شد.

وی از حضور هنرمندان شاخص از جمله رضا صابری، نادربرهانی مرند، حسین مسافرآستانه و ... در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتررضوی خبرداد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و رییس ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی خراسان شمالی هم درادامه گفت: جشنواره تئاتر رضوی برای استان یک فرصت فرهنگی و هنری بسیار متعالی است که برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم تلاش خواهیم کرد.

حسین ثابت قدم وحید اذعان داشت: با برگزاری جشنواره سراسری تئاتررضوی در سال گذشته تراز مدیریت فرهنگی استان ارتقاء پیداکرد و این استان به عنوان یک استان تئاتری به جهانیان و اهالی تئاتر معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در سال جاری هم در سطح و ترازی بالاتر برگزار شود.

ثابت قدم وحید گفت: برخود لازم می دانم از زحمات و عنایات ویژه علی اکبر پرویزی استاندار سابق این استان در امر برنامه ریزی و پیگیری برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی تقدیر و تشکر کنم.

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با دبیری محمود عزیزی از 15 مرداد ماه جاری در شهر بجنورد برگزار می شود.