به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، نمایش جدید رادیویی "بچه کوچک" به کارگردانی ایوب آقاخانی از رادیو نمایش پخش می‌شود.

محمدرضا زندی نویسنده‌ی این نمایش رادیویی است و داستان آن درباره‌ی رابطه‌ی عاطفی پسربچه‌ای با پدرش در دوران جنگ جهانی دوم است.

در این نمایش رادیویی، نازنین مهیمنی، علی میلانی، شهین دخت نجف زاده، فریدون محرابی، علی‌اصغر دریایی، نورالدین جوادیان و محمدرضا قلمبر به ترتیب به ایفای نقش می‌پردازند.

"بچه‌ی کوچک" به تهیه‌کنندگی: ژاله محمدعلی، صدابرداری: حیدر صفدری و افکت: محمدرضا قبادی فر روز جمعه ساعت ۹:۴۰ دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین خبری دیگر حاکی است، به مناسبت فرا رسیدن هفته‌ی وحدت، سریال نمایشی رادیویی "بی بی جان، انار ندارد" ویژه‌ی هفته‌ی وحدت به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

مجید نظری نسب این سریال رادیویی را نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: دو همسایه در مجاور هم در باغ‌هایی بزرگ زندگی می‌کنند، آن‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند، و اما روزی بی بی خانم برای چیدن انار باغشان از درخت بالا می‌رود ولی موقع پایین آمدن دچار مشکل می‌شود، در این میان نوه‌های بی بی چون در خانه نردبان ندارند تصمیم می‌گیرند از همسایه‌شان نردبان قرض بگیرند که در این بین ماجراهای جالبی رخ می‌دهد.

سریال جدید رادیویی " بی بی جان انار ندارد " را ایوب آقاخانی کارگردانی کرده که با هنرمندی شیوا رفیعیان، امیر منوچهری، ناهید مسلمی، سیما خوش چشم، شیرین سپه راد، محمدرضا قلمبر، محسن بهرامی، محمد شریفی مقدم، عبدالعلی کمالی و اکبر ملایی به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این سریال رادیویی به تهیه‌کنندگی: فرشاد آذرنیا، صدابرداری: حیدر صفدری و افکت: نازنین حسن‌پور، از روز پنج‌شنبه، سوم دی‌ماه، ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

پخش نمایش های مختلف از ۵ شبکه ی رادیویی تولیدات اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در هفته ی پیش رو از پنج شبکه رادیویی پخش خواهند شد.

شبکه رادیویی فرهنگ با پخش نمایش" دژ ایمان "به استقبال هفته ی جدید خواهد رفت .

" دژ ایمان " را بابک صفی خانی نویسندگی کرده و در خلاصه داستان آن آمده است : بین اسقف مسیحیان و پیامبر اکرم "ص" مناظره ای روی می دهد و مقرر می شود فردای آن روز مباهله کنند . روز مباهله فرا می رسد ، وقتی مسیحیان می بینند پیامبر "ص" با عزیزترین کسان خود آمده است تسلیم می شوند و به دین اسلام روی می آورند.

حمید منوچهری ، مریم باقری، مریم جلینی، کامیار محبی، رضا آقاشریفیان، داوود حیدری، فرهاد قائمی مهدوی، امین قاضی، احمد شمس آصف و شیما سادات مفاخریان در این نمایش رادیویی به ایفای نقش پرداخته اند. این نمایش روز شنبه ساعت ۱۳:۰۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود.

رادیو ایران نیز ساعت ۲۲:۳۰، به پخش نمایش های تک قسمتی بر اساس حکایات کهن ادب پارسی با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو می‌پردازد.

بر اساس این خبر ، نمایش " خورشید مهر" به کارگردانی محمد پور حسن از روز شنبه ساعت ۱:۳۰ بامداد به روی آنتن رادیو تهران خواهد رفت .

این نمایش نیز که با هنرمندی بزرگان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است درباره ی داستان ازدواج حضرت محمد "ص" با حضرت خدیجه " س" است.

گفتنی است در هفته ی جدید، رادیو سلامت در ساعت ۲۱:۳۰ و رادیو جوان ساعت ۲۳:۳۰ ، نمایش های تک قسمتی متنوعی را از تولیدات اداره کل هنرهای نمایشی رادیو پخش خواهند کرد .

انتهای پیام/