به گزارش هنرآنلاین ؛ سومین جشنواره تئاتر شهر با مشارکت حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

تفاهم‌نامه مشارکت حوزه هنری و ارشاد استان تهران با سومین جشنواره تئاتر شهر به امضا رسید. مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری، مدیرکل ارشاد استان تهران و دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر طی جلساتی که هفته گذشته برگزار شد، همکاری نهادهای فرهنگی و هنری در برپایی سومین جشنواره تئاتر شهر را مورد تاکید قرار دادند.

با موافقت رئیس حوزه هنری و مدیر هنرهای نمایشی حوزه، همچنین مدیرکل ارشاد استان تهران ، این دو نهاد در زمینه اختصاص فضا و سالن‌های اجرا و فعالیت کارشناسان هنری، با سومین جشنواره تئاتر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همکاری و مشارکت می‌کنند.

بر این اساس سالن‌های مهر و ماه حوزه هنری و تالار محراب به جمع سالن‌های برگزار کننده سومین جشنواره تئاتر شهر پیوستند.

سومین جشنواره تئاتر شهر با دبیری شهرام کرمی و توسط سازمان فرهنگی هنری شهر تهران از 10 مهرماه در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

تمدید اجرای "سیستم گرون هلم"

اجرای نمایش "سیستم گرون هلم" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی که قرار بود تا 28 تیرماه روی صحنه باشد، تا 8 مردادماه تمدید شد.

نمایش "سیستم گرون هلم" نوشته جوردی گالچران، در حالی به اجراهای خود ادامه می‌دهد که همچنان گروه اجرایی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هر هفته، 40 درصد تخفیف و روزهای چهارشنبه تا جمعه 20 درصد تخفیف برای دانشجویان کلیه رشته‌ها و هنرجویان آموزشگاه‌ها در نظر گرفته‌ است.

این نمایش که با بازی الهام پاوه‌نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی و رضا مولایی هر شب در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود، داستان چهار نفر متقاضی یک شغل بسیار مهم در یک کنسرن گردن کلفت جهانی چند ملیتی است که ما شاهد آخرین مصاحبه مسئولان این کنسرن با این چهار نفر هستیم. مصاحبه‌ای کاملا غیرمتعارف با «سیستم گرون هلم» که با شیوه‌های روان کاوانه آبزورد و تحقیر کننده، پرده از روی تمام رازها، ضعف ها و به طور کلی زندگی شخصی کاندیداها برمی‌دارد.

محاکمه زورو در فرهنگسرای نیاوران

نمایش "زورو محاکمه می شود" به کارگردانی شایان افکاری و بازی احسان کرمی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.

نمایش "زورو محاکمه می شود" روایت‌گر داستان محکوم شدن زورو و اجرای حکم اعدام اوست. این نمایش بیانگر دغدغه های سیاسی یک قهرمان است که به شیوه گروتسک به تصویر کشیده می شود.

احسان کرمی تنها بازیگر این نمایش است. همچنین مجید حبیبی به عنوان صداپیشه در این اثر حضور دارد.

محمد قدس(تهیه کننده)، مرتضی میر منتظمی (طراح صحنه)، رضا حیدری (طراح نور) مدیر تولید، دستیار و برنامه‌ریز (ایمان یزدی)، پارسیا طباطبائی و امیر مهرپویا (نوازندگان)، امیر قالیچی (مدیر تبلیغات) و مهرانگیز قهرمانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل اجرایی این نمایش هستند.

نمایش "زورو محاکمه می‌شود" به کارگردانی شایان افکاری از 1 تا 23 مردادماه ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/32/