رضا نصرالهی از موافق‌خوانان در تعزیه است که حدود 40 سال است در این حوزه فعالیت دارد. وی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: عشق و علاقه به اهل بیت باعث شد که از 8 سالگی وارد تعزیه شوم. ابتدا کارم را با مداحی شروع کردم و به خاطر این ویژگی موافق‌خوان و زنانه‌خوان شدم. البته در ابتدا مثل همه تعزیه‌خوانان از بچه‌خوانی و سپس علی‌اکبر خوانی شروع کردم و طی سلسله مراتبی به اینجا رسیدم.

وی درباره ویژگی‌های زنانه‌خوانی گفت: زنانه‌خوانی زیر نقاب خوانده می‌شود و کلا نسخه آن موافق‌خوان است و در تعزیه‌های "‌حضرت زینب (ع)"، "شهادت حضرت زهرا (ع)"، "علی اکبر و ام‌لیلا" خیلی از آن استفاده می‌شود. کسی که زنانه‌خوانی می‌کند، باید صدایش نسبت به بقیه تعزیه‌خوان‌ها سوز بیشتری داشته باشد. همه فکر می‌کنند که مثلا امام‌خوان یا شمر‌خوان در تعزیه نقش مهمی بر عهده دارند، ولی همه ارکان یک تعزیه دست به دست هم می‌دهند تا آن واقع دلخراش را با سوز روایت کنند. زنانه‌خوانی به تعزیه لطافت می‌بخشد و گاهی قدرت، سوز و گریه در تعزیه به زنانه‌خوانی بستگی دارد.

نصرالهی در ادامه گفت: کسانی که وارد تعزیه می‌شوند به خصوص موافق‌خوانان باید موسیقی را بشناسند. دستگاه‌های موسیقی کشور از تعزیه گرفته شده است ." افشار"،" سه‌گا"،" چهارگا "ابوعطا،" همایون" را موافق‌خوان‌ها باید بدانند و به آنها مسلط باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که نحوه تمرین گروه‌های تعزیه قبل از اجرا چگونه است گفت: مجالسی داریم به نام "مجلس مرور" یا "مجلس انجمی" در این مجلس استادان حضور پیدا می‌کنند و نقل‌ها را می‌گویند و آموزش می‌دهند .تعزیه‌خوان‌ها هم باید از بچگی وارد شوند و سلسله مراتب را طی کنند و باید از این مسیر یاد بگیرند.