جلیل جوکار، هنرمند نگارگر و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان به خبرنگار هنرآنلاین خبر داد: در کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی که از 15 تا 19 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برپا است، مجموعه ای از آثار گل و مرغ را ارائه کرده ام.

این هنرمند توضیح داد: این آثار "نگارگری" و "گل و مرغ" هستند که در ابعاد 50 در 70 با رویکرد دینی و عرفانی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

جوکار به سوال خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر این مسئله که آیا در آینده تصمیم به انتشار کتاب آثار خود را دارد یا خیر گفت: من قصد انتشار کتاب کارهایم را ندارم، چون هرسال شیوه حدیدی را در آثار خود به کار می‌برم و این مسئله باعث عدم یکدستی آثار موجود می‌شود و همین باعث می‌شوم نخواهم کتاب آن‌ها را به چاپ برسانم.

این نگارگر، درجه یک هنر(دکترا) در رشته نگارگری از شورای عالی فرهنگ و هنر را احراز کرده است و سابقه 29 سال فعالیت و تجربه در زمینه نقاشی عمومی را که 19 سال آن به طور تخصصی درزمینه نقاشی ایرانی شامل گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، مینیاتور و طراحی فرش بوده است، در کارنامه فعالیت‌هایش ثبت کرده است.

عضو پیوسته، سخنگو وعضو شورای برنامه‌ریزی انجمن نگارگری ایران، عضویت در کمیته آزمون سازی فنی و حرفه‌ای کشور در زمینه نگارگری و طرح فرش، عضویت جامعه مخترعین و مبتکرین ایران، عضو شورای تخصصی گروه صنایع دستی دانشگاه سوره، عضو شورای سیاست‌گذاری و انتخاب آثار هفتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران 88- 1387، عضو شورای دبیران دومین جشنواره بین‌المللی فجر1388، دبیر نخستین جشنواره فجر نگارگری 1388 از دیگر سوابق او به شمار می‌روند.

از جوکار، تالیفات بسیاری در زمینه هنر نگارگری به چاپ رسیده‌اند.

او همچنین سال‌ها است که به تدریس در رشته نگارگری و تذهیب و گل و مرغ و رنگ‌سازی در مدارس و دانشگاه‌های هنری مشغول است و نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده که برخی از آن‌ها با اخذ جوایزی همراه بوده‌اند.

همچنین 15 الی 19 اردیبهشت نمایشگاه آثار صنایع دستی 150 نفر هنرمند ایرانی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در خیابان آزادی،میدان حکیم نظامی،سالن بعثت دانشگاه هنر اسلامی همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 عصر برای بازدی عموم آزاد است.

انتهای پیام/38