به گزارش هنرآنلاین، غلامعلی تاج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته‌های گذشته موسیقی 24 مقوم دزفولی در شورای ثبت آثار معنوی به ثبت ملی رسیده است و در حال حاضر در حال تدارک برگزاری جشن این اتفاق بزرگ هستیم.

وی افزود: موسیقی 24 مقوم اصالتا دزفولی است و در این باره اسناد تاریخی و شواهد زیادی در اثبات این موضوع وجود دارد که پس از ارائه به شورای ثبت این اثر به ثبت ملی در آثار معنوی ایران رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش قرار است در شهر دزفول برگزار شود، تاکید کرد: قرار است این جشن در شهرستان دزفول و با حضور فرهنگ دوستان این شهرستان برگزار شود و از فعالان در این عرصه خطیر به دلیل تلاش‌های انجام شده در این راستا تقدیر می‌شود.

تاج با تاکید بر اینکه این همایش باشکوه با حضور هنرمندان و موسیقی‌دانان زیادی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این جشن قرار است شامگاه روز جمعه 19 آبان ماه در مجتمع فرهنگی و سینمایی شهرستان دزفول برگزار شود.

وی بیان کرد: اساتید بزرگی در راستای این اتفاق فرهنگی بزرگ تلاش کرده‌اند که در این مراسم از آن‌ها تجلیل خواهد شد و موسیقی 24 مقوم نیز اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تاکید کرد: این همایش با حضور عموم مردم برگزار می‌شود و محدودیتی در حضور عمومی وجود ندارد.

تاج پیش‌بینی کرد: استقبال از این مراسم بسیار زیاد خواهد بود و احتمالا در این جشن با کمبود شدید جا برای حضور مردم مواجه خواهیم شد.

بر اساس این گزارش، در ماه‌های گذشته برخی موسیقی‌دانان شوشتری نیز سه همایش تخصصی در باره موسیقی 24 مقوم برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/28