به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری های فرانسوی "لوموند" و "لو فیگارو"؛ با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در کشور فرانسه، مسلمانان فرانسوی به روزه داری و عبادت مخصوص خداوند می پردازند و این پرستش و بندگی با مخالفت سیلی از مسئولان و دولتمردان فرانسوی مواجه شده است.

روزنامه فرانسوی "لوموند" در یکی از خبرهای صفحه اجتماعی امروز خود با این تیتر توهین آمیز می نویسد: "با مسلمانان روزه دار برخورد می کنیم"

این روزنامه فرانسوی در ادامه می نویسد: "شهردار شهر "ژنویه" یکی از شهردارانی است که اجازه روزه داری و فعالیت های مذهبی را به مسلمانان نمی دهد. شهر ژنویه (به فرانسوی: Gennevilliers) در شهرستان "او دوسن" در ناحیه "ایل دوفرانس" با جمعیت ۴۳٬۰۵۴ نفر در کشور فرانسه واقع شده است.

"جک بورگوین" شهردار این شهر چهار نفر از کارکنانش را بخاطر روزه داری اخراج کرد. وی معتقد است زمانی که کارمندانش روزه هستند، نمی توانند به خوبی کار کنند و احساس خستگی بر آنها حاکم می شود.

وی می گوید: "من به آنها هشدار دادم که اگر به روزه داری در ماه رمضان ادامه دهند، آنها را اخراج خواهم کرد اما به سخنان من توجهی نکردند و من نیز آنها را اخراج کردم."

شهردار یکی دیگر از شهرهای فرانسه با نام "گرونوبل"، خوردن وعده ناهار در سر کار را برای تمام کارمندان اجبار کرده تا مطمئن باشد که کارکنان مسلمان در این شهر روزه نمی گیرند.

اما با وجود فشارهای مضاعفی که بر مسلمانان کشور فرانسه تحمیل می شود، مسلمانان باز هم بر اعتقادات خود راسخ هستند و تنها به خاطر سخنان پوچ و بی پایه دولتمردان فرانسوی، دست از اعتقادات و ایمان خود بر نمی دارند.

گفتنی است، کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که همیشه با حجاب زنان مخالفت کرده و تمام زنان محجبه این کشور را به بهانه‌های مختلف از حق و حقوق شهروندی خود محروم می کند.

پایان پیام / 91 / ندا فراهانی